«Ύστερο θέρος»… Ωδή στο καλοκαίρι που φεύγει

Πέντε ζωγράφοι παρουσιάζουν τα έργα τους στην ομαδική έκθεση «Late Summer» στην Πάρο. Πέντε διαφορετικές προσεγγίσεις σε ένα κοινό θέμα στην έκθεση έχει ήδη συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών.

427
Γεύσω Παπαδάκη- Μπλε

Η ομαδική εικαστική έκθεση «Late Summer» εγκαινιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο Studio 265 στη Νάουσα της Πάρου και θα διαρκέσει ως τις 23 Σεπτεμβρίου.

Ωδή στο καλοκαίρι που φεύγει αποτελεί η εν λόγω έκθεση με θεματολογία το «Υστερο θέρος» συγκεντρώνοντας ήδη το ενδιαφέρον των επισκεπτών. Πρόσφατα έργα πέντε ζωγράφων που συνδέονται με μακρόχρονη σχέση φιλίας και συνεργασίας παρουσιάζουν οι Μηνάς Καμπιτάκης, Γεωργία Μπλιάτσου, Γεύσω Παπαδάκη, Βάσω Τρίγκα και Αθηνά Χατζή.

ΜΗΝΑΣ ΚΑΜΠΙΤΑΚΗΣ -VISE VERSA

«Τα σιωπηλά δωμάτια του νου» του Μηνά Καμπιτάκη, με τη γαλήνια χρωματική παλέτα και τη νηφάλια προοπτική, μετρούν έρωτες που τελείωσαν, παιδιά που μεγάλωσαν, βεγγέρες που έγιναν πολαρόιντ στο συρταράκι του κομοδίνου, ανθρώπους που δεν είναι πια. Ιχνηλατώντας στον καμβά τα αποτυπώματα της ανθρώπινης κατοίκησης –τα χαρτόκουτα της μεταφοράς και τα τυλιγμένα τελάρα, τις φθαρμένες ταπετσαρίες, τα φορεμένα ρούχα και τα ξεχασμένα βιβλία–, καταμετρώντας τις απώλειες και τις γιορτές, τα έργα του αποτυπώνουν με τρυφερή σχεδιαστική και χρωματική ακρίβεια τις αζήτητες εσοχές μιας ιδιωτικής ενδοχώρας που κρύβει στα σπλάχνα της μικρούς θησαυρούς όρασης και ενσυναίσθησης, μνήμης και αφήγησης.

 

Yπερμεγέθη λουλούδια

Γεωργία Μπλιάτσου_ibiskus

Οι θερινές πισίνες και τα υπερμεγέθη λουλούδια της Γεωργίας Μπλιάτσου, ακολουθώντας ως έναν βαθμό τις γοργές αφαιρετικές γραμμές και τις λιτές φόρμες της προηγούμενης δουλειάς της, διατηρώντας στοιχεία του στιγμιαίου αλλά χτίζοντας στέρεους όγκους παλλόμενα ανάμεσα στη σκιά και το φως, σχεδιασμένα γοργά και δουλεμένα στη συνέχεια με εκτυφλωτικό χρώμα, έλκονται από την περιρρέουσα οργανική φόρμα διατηρώντας τη συμπαγή εικονοπλαστική τους τελειότητα και τη δυναμική πρώτη ύλη που επιστρατεύει η ζωγράφος.

Γεύσω Παπαδάκη_Με το βλέμμα ψηλά ΙΙ (εκκλησάκι στην Πάρο)

Εμμένοντας στη διηνεκή περιπλάνησή της σε έναν τόπο κατάφυτο από τρυφερά κοιτάσματα ποίησης και ανασκάπτοντας τις χαμηλόφωνες μνήμες μιας προσωπικής, εύθραυστης ανθρωπογεωγραφίας, η Γεύσω Παπαδάκη δουλεύει με αρμονική δεξιότητα απτές πάστες ακρυλικού χρώματος, θαρραλέα σβησίματα, οργανικές αφαιρετικές φόρμες και τρισδιάστατες επιθέσεις ύλης στον καμβά επινοώντας ένα μικρό σύμπαν φτιαγμένο από θραυσματικές αλλά εξακολουθητικά ενεργές μνήμες τόπων και ανθρώπων.

 

Σύμβολα πέρα από τα όρια

Βάσω Τρίγκα_Αχινός

Με ορμητικές γραμμές και τολμηρές εκρήξεις χρωμάτων που δουλεύονται με οργανική πάστα, αυθόρμητη ζωηρή γραφή και εύπλαστους λυρικούς όγκους, η Βάσω Τρίγκα οδηγεί τα σύμβολα της ζωγραφικής της πέρα από τα ίδια τα όριά τους, χαρίζοντάς τους τη δροσιά μιας νέας δυνατότητας, συνδέοντάς τα με διαδοχικές πηγαίες ερμηνείες.

Το συμπύκνωμα του μεσογειακού τοπίου που ορίζεται από τις μυριάδες διαβαθμίσεις και τονικότητες της μαγικής μπλε ώρας, από τις αφαιρετικές οργανικές φόρμες και τους φωτεινούς αφηγηματικούς πλοχμούς, συναντά εδώ τις θερμές ώχρες της ελληνικής καλοκαιρινής ραστώνης, τις μυθικές θάλασσες ενός λευκού νησιού και τα κεραυνοβόλα ηλιοβασιλέματα του ύστερου θέρους.

 

Αθηνά Χατζή_ Μανάβης

Ξεκινώντας από σκόρπιες οπτικές μνήμες και οικείες εικόνες των υπαίθριων λαϊκών αγορών και των αυτοσχέδιων ηλιόλουστων πάγκων με τα πολύχρωμα εμπορεύματα, η Αθηνά Χατζή υιοθετεί κάθε φορά ένα διαφορετικό, δυναμικό σημείο αφετηρίας που της έχει τραβήξει την προσοχή.

Οι πρωταγωνιστές των έργων της, κινούμενοι στο γνώριμο καθημερινό τους πεδίο, σχεδιάζονται και αποτυπώνονται με γοργή ευχέρεια στον καμβά. Το θερμό χρώμα της ζωγράφου δουλεύεται ταυτόχρονα ως ύλη και φως, διαλύεται εξαρχής στα βασικά συστατικά του για να εφεύρει μια νέα εύγλωττη συμπύκνωση, συγκρατώντας το αυθεντικό άρωμα της πραγματικότητας και αποκτώντας τις ιδιότητες μιας καθημερινής αυτοσχέδιας χορογραφίας», σημειώνει η Ίρις Κρητικού για τα έργα της έκθεσης.

Τη διοργάνωση της έκθεσης έχει η Άννα Κοντολέων και την επιμέλεια η Ίρις Κρητικού.

Λίγα λόγια για το Studio 265

Στα ιδιόκτητα γραφεία του αρχιτεκτονικού γραφείου Studio 265, το οποίο εδρεύει στην Πάρο και την Αθήνα, και απαρτίζεται από τους αρχιτέκτονες Βαζαίο Πετρόπουλο, Δημήτρη Καρέλη, Νίκο Χατζηδήμο, Στράτο Πανταβό, καθώς και τον πολιτικό μηχανικό Χρήστο Σμυρνή, δημιουργήθηκε από το αρχικό στάδιο του σχεδιασμού τους το 2016 ένας διώροφος χώρος σε συνεργασία με την Άννα Κοντολέων, με την επιθυμία η παρουσία της τέχνης να συνυπάρχει και να συμπορεύεται εξαρχής με την ανάθεση του σχεδιασμού ενός δημόσιου ή ιδιωτικού χώρου.

Info

Ομαδική εικαστική έκθεση «Late summer»

Αίθουσα Τέχνης Studio 265

Επαρχιακή οδός Παροικιάς – Νάουσας,

300 μ. μετά τον κόμβο Νάουσας – Λευκών, Πάρος

Διάρκεια έκθεσης: 26/8/2017  23/9/2017

 

 

 

 

Στην ίδια Κατηγορία


Το Axiaplus, θεωρεί δικαίωμα του αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του προφίλ που διατηρεί στο Facebook. Εντούτοις, τονίζουμε ρητά πως δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο.

σχόλια