Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσουμε! Φώτο + video

Γράφει η Ειρήνη Πιτσόλη

884
Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2016

Με σύνθημα «Ο πολιτισμός είναι η κοινή μας γλώσσα»στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου   θα ανέβουν πολύ ενδιαφέρουσες παραστάσεις οι οποίες μας δίνουν σοβαρούς λόγους να επισκεφτούμε το μικρό θέατρο αρχαίας Επιδαύρου.

8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1838  Ο Λόγος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα προς τα Ελληνόπουλα
8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1838
Ο Λόγος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα
προς τα Ελληνόπουλα

Σταμάτης Κραουνάκης: «8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1838 Ο Λόγος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα προς τα Ελληνόπουλα»

Η πνευματική  παρακαταθήκη του Γέρου του Μωριά προς τη νέα γενιά –  η ιστορική του ομιλία στην Πνύκα για τα Ελληνόπουλα- η επικαιρότητα των νοημάτων του Λόγου, πηγή σκέψεων και διδαγμάτων και η συμβολή του αγράμματου αυτού ήρωα της επανάστασης στην αφύπνιση του Ελληνικού Γένους, στάθηκε η αφορμή έμπνευσης για το Σταμάτη Κραουνάκη να προσεγγίσει το Λόγο του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και να δημιουργήσει μία μελοποιημένη παράσταση, ειδικά διαμορφωμένη για το μικρό θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου.

Μεταξύ άλλων, σύμβολα και συμβολισμοί του κειμένου της Ομιλίας αναδεικνύονται στην παράσταση: το σημείο εκφώνησης του Λόγου στα βράχια της Πνύκας, το 1838, είναι το ίδιο σημείο, όπου οι αρχαίοι ρήτορες έβγαζαν τους δικούς τους λόγους.Ο αγράμματος ήρωας συμβάλλει στην πνευματική αφύπνιση του Έθνους.

Για την παράσταση ο Σταμάτης Κραουνάκης λέει: 

«Ένα θέμα για το Φεστιβάλ. Το μυαλό μου πήγε αμέσως  σ’ ένα κείμενο που χρόνια με γυροφέρνει: το λόγο του Κολοκοτρώνη στα Ελληνόπουλα.Με την Ελένη Ουζουνίδου μας συνδέει κοινός χρόνος εργασίας σε πολλά και διαφορετικά. Αριστοφάνης, Λούλα Αναγνωστάκη, Ντάριο Φο.

Γνωρίζω καλά τον ήχο και το μέτρο της.Πιστεύω ότι το συγκεκριμένο προφορικό κείμενο του Γέρου του Μωριά είναι απόλυτα χρήσιμο ν’ ακουστεί στις μέρες μας. Και μάλιστα στην καρδιά του Μωριά. Στο υπέροχο και τόσο γνώριμό μου πια αρχαίο θέατρο της Παλιάς Επιδαύρου, τη Μικρή Επίδαυρο.

Η μικρή πενταμελής ομάδα των σταθερών μου συνεργατών ηθοποιών –τραγουδιστών  θα συνοδεύσει με μέλος και όρχηση την εκλεκτή  πρωταγωνίστρια.Στο πιάνο θα συνοδεύσω ο ίδιος».

Πληροφορίες για την παράσταση:

15 & 16 Ιουλίου: Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου ώρα 21.30

Συντελεστές:

Στην παράσταση συμμετέχουν και μουσικά ερμηνεύουν

Αλφαβητικά οι:

Χρήστος Γεροντίδης

Σάκης Καραθανάσης

Κώστας Μπουγιώτης

Γιώργος Στιβανάκης

και ο Χάρης Φλέουρας

Στο μπουζούκι ο Βάιος Πράπας

 Μουσική Σύνθεση και Διδασκαλία: Σταμάτης Κραουνάκης

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να πάρετε στο http://greekfestival.gr/

Δείτε το video  με σκηνές από την παράσταση:

 

Καλλιτεχνική Ομάδα Momentum – Αργύρης Πανταζάρας : Μητρόπολη :Χορός & Άγγελος από το πανάρχαιο δράμα

Καλλιτεχνική Ομάδα Momentum – Αργύρης Πανταζάρας Μητρόπολη
Καλλιτεχνική Ομάδα Momentum – Αργύρης Πανταζάρας
Μητρόπολη

«Πού πάνε οι άγγελοι μετά την τραγωδία;»

Σε έναν έρημο και άγονο τόπο συναντιούνται επτά αγγελιαφόροι αρχαίων ελληνικών τραγωδιών. Καθένας και ένας τόπος, καθένας και μια εποχή, μια ιστορία. Ανώνυμοι, μάρτυρες γεγονότων πόνου, βίας, θανάτου και θαυμάτων. Μάρτυρες πτώσεων πολιτισμών, ιδεών, ανθρώπων και βασιλείων. Εξόριστοι από τη ζωή, περιπλανώμενοι ασκητές, ξορκίζουν την Ιστορία. Προσεύχονται γι’αυτά που έγιναν και γι’αυτά που θα γίνουν. Ψελλίζουν ένα χορικό, ένα κοινό ‘τραγούδι’ μέσα απ’όλες τις ιστορίες και αναζητούν τη δική τους «Μητρόπολη».

Η Μητρόπολη του Αργύρη Πανταζάρα και της καλλιτεχνικής ομάδας Momentum υφαίνεται μέσα από τη σύνθεση πέντε αρχαίων τραγωδιών. Η Αντιγόνη του Σοφοκλή, ο Οιδίππους Τύραννος, οι Βάκχες του Ευρίπιδη, ο Ηρακλής μαινόμενος και η Μήδεια ακούγονται σαν προσευχή μιας χώρας που πεθαίνει. Έκπτωτοι άγγελοι έκπτωτης πόλης τραγουδούν τη γέννηση και την ανάσταση, τον άθλο και το λάθος, το θαύμα και το θάνατο,  το θρήνο, το χαμό, και την τύφλωση.

Η παράσταση της Μητρόπολης σηματοδοτεί τις έννοιες της μνήμης και της λήθης, της φυγής και της άφιξης. Σε μια εποχή που ο πόλεμος και η βία μετακινούν ανθρώπους και λαούς σε αναζήτηση ενός νέου τόπου το τραγούδι της Μητρόπολης εκφέρεται με την αίσθηση του επείγοντος.  Οι Άγγελοι της Μητρόπολης είναι οντότητες εγκλωβισμένες μεταξύ μύθου και πραγματικότητας, θεατές ακραίων γεγονότων που τώρα καλούνται να δημιουργήσουν το δικό τους συμβάν.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΓΥΡΗ ΠΑΝΤΑΖΑΡΑ

Κάτοχος του φετινού βραβείου καλύτερου ηθοποιού «Δημήτρης Χορν» (2016).

Ο Αργύρης Πανταζάρας σε ηλικία μόλις 27 ετών έχει ήδη συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα στο χώρο του θεάτρου (Γιάννης Χουβαρδάς, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Bob Wilson, Tomaz Pandur, Λευτέρης Βογιατζής, Νίκο Καραθάνο , Ρούλα Πατεράκη, Λύδια Κονιόρδου κ.α.) καθώς επίσης έχει συναντηθεί και πρωταγωνιστήσει επί σκηνής με τους σπουδαιότερους ηθοποιούς.

Φέτος τον είδαμε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στον Φάουστ του Γκαίτε, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στον ρόλο του Μεφιστοφελή δημιουργώντας ένα  τρομερό δίδυμο με τον Νίκο Κουρή.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ MOMENTUM

Momentum σημαίνει ‘ορμή’. Και με αυτή την ορμή η καλλιτεχνική ομάδα Momentum έρχεται να επανεξετάσει τον πολιτισμό και τις αξίες. Μέσα από το μύθο, την ποίηση και τα λόγια των προγόνων δημιουργείται μια νέα Μητρόπολη. Μια πατρίδα για εξόριστους.  Για αυτούς που δεν επέλεξαν το ρόλο και τη μοίρα τους. Για τους Αγγέλους.  Είναι η εποχή που η «ιδέα» πρέπει να έχει Λόγο. Η «θέση» πρέπει να έχει  Σώμα. Και το «έργο», Μορφή.

Ο θίασος αποτελείται από απόφοιτους και εκπροσώπους του Εθνικού Θεάτρου οι οποίοι βρίσκονται σε ανοιχτό διάλογο με μια ευρύτερη ομάδα συνεργατών – σκηνοθέτες, ηθοποιοί, μεταφραστές, μουσικοί, ποιητές – οι οποίοι αναζητούν το θέατρο, το λόγο και την ιστορία και μαζί διαμορφώνουν το ύφος και το ήθος της παράστασης.

Πώς θα μπορούσε αλλιώς να δομηθεί μια νέα Μητρόπολη;

Η παράσταση θα ανέβει στο μικρό θέατρο αρχαίας Επιδαύρου στις 22 και 23 Ιουλίου ώρα 21.30

Δείτε το making of video από τις πρόβες της Μητρόπολης εδώ:

 

Μανώλης Μαυροματάκης, Γιώργος Κοροπούλης, Τάσος Ρωσόπουλος: η ριμάδα η ζωή

η ριμάδα η ζωή
η ριμάδα η ζωή

Ένας τρυφερός, ασταθής, κλονισμένος άνθρωπος, πικραμένος και πότε-πότε άγρια χλευαστής, προσπαθεί να σταθεροποιήσει επί σκηνής την εικόνα ή τη μνήμη του: να συγκροτήσει ίσως την απολογία του (ενώπιον τίνος;) για κάποιο σφάλμα που το συγχέει διαρκώς με άλλα, άλλων, καθώς σιγά-σιγά το ανακαλεί…. Αληθινά ένοχος όμως, είναι επειδή με τα στραβοπατήματα και τα κάζα του καταγράφει τον «επιταχυνόμενο μορφασμό» μιας εποχής που τα όρια και τα αυτονόητά της ρευστοποιούνται και μισοσβήνονται σαν τις γραμμές ενός σκίτσου που ήταν μέχρι πριν λίγο ξεκάθαρο.

Αυτός είναι και ο βαθύτερος λόγος της δικής του αστάθειας, καθώς μιλώντας συγχέει τον εαυτό του με πρόσωπα άλλων, εξίσου ταραγμένων και μεταβατικών εποχών: με τον Στέφανο Σαχλίκη προπάντων, απ’ το ενετοκρατούμενο Ηράκλειο του 14ου αιώνα, που, καθώς βγαίνουμε από τον Μεσαίωνα, αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο και σε καινούργιους τόνους τα λάθη και τα παθήματά του, τις σπατάλες, την καταστροφική σχέση με τις «πολιτικές», την οικονομική κατάρρευση και τη φυλάκισή του – αλλά και με τον Βυζαντινό Μιχαήλ Γλυκά του 12ου αιώνα ή τον Φρανσουά Βιγιόν του 15ου αιώνα… Εξίσου ασταθής κι η γλώσσα που μιλά, αλλάζει διαρκώς τονικότητες και «εποχές» –αν και πάντα σε στίχο–, αφήνεται πότε-πότε στη μουσική, γλιστρά προς την κωμωδία ολοένα…

Ο Μανώλης Μαυροματάκης ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της γενιάς του για το θεάτρο και τον κινηματογράφο. Έχει συνεργαστεί με μερικούς από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες στο ελληνικό θέατρο (Παπαβασιλείου, Μοσχόπουλος, Χουβαρδάς, Γκραουζίνις, Κονιόρδου, Μιλιβόγιεβιτς, Σερμπάν, Ντουφεξής, Θεοδωρόπουλος, Αρμάος, Τσιάνος, Αναστασάκης). Στον κινηματογράφο, όπου επίσης έχει σημαντική παρουσία, έχει αποσπάσει το πρώτο βραβείο ανδρικής ερμηνείας το 2007 στο φεστιβάλ Δράμας για την ταινία Τα παιδιά της Σπιναλόγκας του Κώστα Αθουσάκη και το βραβείο καλύτερου ηθοποιού,στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νάσβιλ, για την ερμηνεία του στην ταινία Ο εχθρός μου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου. Το 2014 σκηνοθέτησε στο Φεστιβάλ Αθηνών την παράσταση Καταστρούπολη.

Πληροφορίες για την παράσταση:

Η παράσταση θα ανέβει στο μικρό θέατρο αρχαίας Επιδαύρου στις 29 και 30 Ιουλίου, ώρα 21:30

Συντελεστές:

Πρωτότυπο κείμενο, μείξη και μετάφραση λοιπών κειμένων: Γιώργος Κοροπούλης

Σκηνοθεσία: Μανώλης Μαυροματάκης
Μουσική: Τάσος Ρωσόπουλος
Σκηνικά – κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Επιμέλεια κίνησης: Μαρία Φουντούλη
Βοηθός σκηνοθέτη: Αγγελική Τόμπρου

Ερμηνεύει ο Μανώλης Μαυροματάκης

και οι μουσικοί Κορίνα Βουγιούκα (κιθάρα) και Μάρκελλος Χρυσικόπουλος (τσέμπαλο).

Δείτε το βίντεο από τις πρόβες της παράστασης «η ριμάδα η ζωή» :

Λία Τσολάκη :Flux

Λία Τσολάκη Flux
Λία Τσολάκη
Flux

Μία ακόμα παράσταση που δεν πρέπει να χάσουμε , ανεβαίνει στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Η Λία Τσολάκη παρουσιάζει το Flux, στον χώρο του Φεστιβάλ Αθηνών με αριθμό 260 στην οδό Πειραιώς βρίσκεται στον Ταύρο στις 21  και 22 Ιουλίου,  και ώρα 21:00.

Η Λία Τσολάκη, χορεύτρια και χορογράφος, επιστρέφει στην σκηνή με τη διττή αυτή ιδιότητα. Βασισμένη σε υλικό από προγενέστερα έργα της, όπως το PARKing και το aROUND, η χορογράφος επιθυμεί να ερευνήσει περαιτέρω την αμφισημία που προκύπτει μέσα από την ανάληψη ρόλων (έμφυλων και μη), τη σημασία του παιχνιδιού στο πεδίο της καθημερινής ζωής –δραστηριότητα που δεν εξαντλείται στο δίπολο «εργασία-διασκέδαση», αλλά μας συνδέει με τις καταβολές της κοινωνικής οργάνωσης.

 

Στη νέα της δουλειά, Flux, η ρευστότητα των έμφυλων ταυτοτήτων, η μεταιχμιακότητα του σύγχρονου υποκειμένου τοποθετούνται στο επίκεντρο της χορογραφικής έρευνας· ένας άνδρας και μια γυναίκα δοκιμάζουν τα όρια της συνύπαρξής τους, ανταλλάσσουν θέσεις ή διευρύνουν τους ήδη προδιαγεγραμμένους ρόλους οι οποίοι καθορίζονται από τις κοινωνικές συμβάσεις και την ιστορία. Ωστόσο, δεν πρόκειται απλώς για ένα ακόμη ντουέτο που αποπειράται να φωτίσει τα άκρα στο δίπολο «άνδρας-γυναίκα», ούτε να ξεκαθαρίσει χαρακτηριστικά που ανήκουν στο ένα ή στο άλλο φύλο. Σκοπός είναι οι ερμηνευτές να βρεθούν στις ρωγμές των καθιερωμένων σχέσεων, στον
μετέωρο χώρο της ετερότητας ώστε να διαρρήξουν κατά το δυνατόν τα «όρια του πραγματικού», να θέσουν ερωτήματα και τις βάσεις για μια βαθύτερη, διαισθητική κατανόηση των φύλων.

 

Στην παράσταση υπάρχει πρωτότυπη μουσική που δημιουργείται από την αλληλεπίδραση τριών δημιουργών. Στα κρουστά, η αμερικανίδα Ρόμπιν Σουλκόφσκι , γνωστη για τους πειραματισμούς της στην παραγωγή μουσικής με διάφορα μουσικά όργανα και αντικείμενα, με διεθνή καριέρα και συνεργασίες με σημαντικούς συνθέτες και μουσικούς (Karlheinz Stockhausen, John Cage, Iannis Xenakis, Morton Feldman, Kim Kashkashian Nils Petter Molvaer, Reinhold Friedrich, Joey Baron  κ.α.). Στην παράσταση, η Σουλκόφσκι αυτοσχεδιάζει παράγοντας μουσική χρησιμοποιώντας τα αντικείμενα και τα υλικά που βρίσκονται στον χώρο. Το τελικό ηχητικό τοπίο δημιουργείται με την ζωντανή ηλεκτρονική επεξεργασία του ήχου από τους Βύρωνα Κατρίτση και Χρήστο Χριστόπουλο, που με πρώτη ύλη τη μουσική της Σουλκόφσκι παράγουν ένα ξεχωριστό μουσικό αποτέλεσμα.

 

Η Λία Τσολάκη oλοκλήρωσε το πρώτο έτος σπουδών στην ανωτέρα σχολή London Studio Centre (theatre dance course) και αποφοίτησε από την Ανωτέρα Επαγγελματική Σχολή Χορού Νίκης Κονταξάκη. Σπούδασε με υποτροφία Fulbright στη Νέα Υόρκη, στη σχολή της Τrisha Βrown, ενώ παράλληλα παρακολούθησε σεμινάρια στο Movement Research και στο Dance Space. Ως χορογράφος έχει συνεργαστεί με το Θέατρο Τέχνης, το Φεστιβάλ Αθηνών και το Εθνικό Θέατρο και με τους σκηνοθέτες Γ. Λαζάνη, Δ. Χρονόπουλο, Δ. Δεγαΐτη, Θ. Γραμψά και Δ. Λιγνάδη, ενώ έχει κάνει τη χορογραφία για την όπερα Boris Godunov στη Mητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, σε σκηνοθεσία Steven Wadsworth. Tα τελευταία χρόνια είναι μόνιμη χορογράφος του Peter Stein κι έχει κάνει τη χορογραφία για την παράσταση Ηλέκτρα στην επίδαυρο, στη Nέα Yόρκη και στη Σεούλ, την όπερα Μάκβεθ, η οποία παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ και στην Όπερα της Ρώμης, καθώς και την όπερα Η Μύτη που παρουσιάστηκε στην Όπερα της Ζυρίχης, στην Όπερα της Ρώμης και Όπερα της Φινλανδίας. Τον Ιούνιο του 2013 έκανε τη χορογραφία για την όπερα Don Carlos, η οποία παρουσιάστηκε στο φεστιβάλ του Σάλτζμπουργκ, και τον Μάρτιο του 2014 έκανε τη χορογραφία για την όπερα Aida στο Μουσικό Θέατρο Στανισλάφσκι στη Μόσχα, και τα δυο σε σκηνοθεσία Peter Stein. Οι προσωπικές χορογραφικές της δουλειές περιλαμβάνουν το PARKing το 2012, το aROUND το 2015 και το Sunday, που ξεκίνησε ως διετές work in progress τον οκτώβριο του 2014, σε συνεργασία με τη μουσικό και συνθέτρια Ρόμπιν Σουλκόφσκι (σε παραγωγή του Iνστιτούτου Goethe Aθηνών). Η Λία Τσολάκη διδάσκει σύγχρονο χορό σε δραματικές σχολές και σχολές χορού. Συνεργάστηκε με την Ανωτέρα Δραματική Σχολή Αθηνών “Γ. Θεοδοσιάδη” από το 2007-2012, με το Θέατρο Τέχνης “Κάρολος Κουν” ως υπεύθυνη διδασκαλίας κίνησης χορού για τις παραστάσεις Μισός Αιώνας Αριστοφάνης και Εκκλησιάζουσες στην Επίδαυρο, καθώς και με τη σχολή χορού dan.c.ce – dance cultural centre.

Πληροφορίες για την παράσταση:

Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Λία Τσολάκη

Χορογραφία: Λία Τσολάκη σε συνεργασία με τον Αλέξη Τσιάμογλου

Πρωτότυπη Μουσική: Robyn Schulkowsky, Βύρων Κατρίτσης, Χρήστος Χριστόπουλος

Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού

Κοστούμια: Λία Τσολάκη

Φωτισμοί: Λίνος Μεϊτάνης

Βοηθός Παραγωγής: Ευθύμιος Χρήστου

Εκτέλεση Παραγωγής: Μαρία Δούρου

Χορευτές: Αλέξης Τσιάμογλου, Λία Τσολάκη

Δείτε το video με σκηνές από την παράσταση:

ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ μπορείτε να πάρετε περισσότερες πληροφορίες στο http://greekfestival.gr

Στην ίδια Κατηγορία


Το Axiaplus, θεωρεί δικαίωμα του αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του προφίλ που διατηρεί στο Facebook. Εντούτοις, τονίζουμε ρητά πως δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο.

σχόλια