Τσίπρας: Δεν φοβόμαστε να διαπραγματευτούμε

541

Τη βεβαιότητα πως η αξιολόγηση θα κλείσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο εξέφρασε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, παραδίδοντας στην Καλαμάτα το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Μορέας. «Δεν φοβόμαστε να διαπραγματευτούμε, ούτε όμως υπογράφουμε λευκά χαρτιά όπως έκαναν οι προηγούμενοι» διεμήνυσε, τονίζοντας ότι «μοναδικός γνώμονας είναι να στηρίξουμε τους αδύναμους και να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση».

Ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε καταστρεπτική την πενταετία 2010 – 2015, προσθέτοντας πως «βγαίνουμε σιγά σιγά από αυτό το βαθύ τούνελ τηρώντας τις δεσμεύσεις μας, έχοντας όμως στο μυαλό μας να κρατήσουμε την κοινωνία όρθια».

Όπως είπε, είμαστε στα τελευταία δύσκολα μέτρα μιας δύσκολης διαδρομής, έχουμε όμως αισιοδοξία ότι θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε και τον τελευταίο δύσκολο κάβο.

Ο Πρωθυπουργός έκανε ξανά αναφορά στο εφάπαξ βοήθημα στους χαμηλοσυνταξιούχους, λέγοντας πως είναι είναι πολύ χαρούμενος που καταφέραμε να δώσουμε από το περίσσευμα τη «13η σύνταξη». Πρόσθεσε ότι αυτό που τον στεναχωρεί δεν είναι οι αντιδράσεις των έξω, τις οποίες και χαρακτήρισε αναμενόμενες, αλλά οι αντιδράσεις των μέσα.

«Και όχι μόνο αυτό, αλλά περίμεναν με καρτερία πως οι έξω θα μας αναγκάσουν τα πάρουμε το μέτρο πίσω … όπως θα διαψευστούν και με τη δεύτερη αξιολόγηση, η οποία θα κλείσει» συμπλήρωσε.

Ο κ. Τσίπρας έκανε επίσης λόγο για επιστροφή στην ανάπτυξη λέγοντας «πώς μπορεί κανείς ξαφνικά να περάσει από μία βαθιά ύφεση σε μία σταθεροποίηση και ανάπτυξη το 2017 και 2018. Αυτά τα μεγέθη έχουν κατακτηθεί μέσα σε δύσκολες συνθήκες εξαιτίας μίας επίμονης δουλειάς με σχέδιο».

«Εκλογές τον Σεπτέμβριο του 2019»

Παράλληλα, ο κ. Τσίπρας επανέλαβε ότι οι εκλογές θα γίνουν τον Σεπτέμβριο του 2019. Μιλώντας συγκεκριμένα για την αναθεωρημένη σύμβαση του έργου για τον αυτοκινητόδρομο «Μορέας», τόνισε ότι προβλέπεται δωρεάν χρήση στις εκλογές και σχολίασε ότι αυτή θα αργήσει, θα γίνει το 2019.

Επίσης, απαντώντας στις επικρίσεις ότι οι περιοδείες που πραγματοποιεί έχουν προεκλογικό χαραχτήρα τόνισε: «Εγώ δεν θα είμαι πρωθυπουργός κλεισμένος στο Μαξίμου, θα επικοινωνώ αδιαμεσολάβητα με τους πολίτες. Τους χαρίζουμε τη μεσολάβηση των εκπομπών και των ΜΜΕ».

Όπως ανέφερε στην ομιλία του, με την ολοκλήρωση του περιφερειακού δρόμου της Καλαμάτας, παραδίδεται σήμερα στο σύνολό του στους πολίτες, ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο.

Αναλυτική ήταν η αναφορά του κ. Τσίπρα στο έργο για το οποίο ανέφερε ότι το έργο σταματημένο, από το 2013, ενώ υπήρχε η ρήτρα ότι αν δεν αποπερατωνόταν έως τον Μάρτιο του 2017, η χώρα θα κατέβαλλε με τη μορφή προστίμων, ποσά συνολικού ύψους, 504 εκατ. ευρώ.

Η κυβέρνηση, μέσω της αναθεωρημένης σύμβασης που υπογράφτηκε από τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, «δεν διασφάλισε μόνο την συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου, αλλά κατοχύρωσε και το δημόσιο συμφέρον. Κάτι που οι προηγούμενες κυβερνήσεις σε καμία περίπτωση δεν είχαν φροντίσει», επισήμανε ο Αλέξης Τσίπρας και προσέθεσε: «με αυτήν την αναθεωρημένη σύμβαση το ελληνικό δημόσιο εξοικονόμησε συνολικά αποζημιώσεις ύψους πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ. Διασφαλίζοντας την ολοκλήρωση του έργου χωρίς πρόσθετα οικονομικά βάρη για τους φορολογούμενους.

Παράλληλα, η αναθεωρημένη σύμβαση συμπεριλαμβάνει:

  • Πρώτον, την εγκατάσταση, στο προσεχές διάστημα, συστήματος αναλογικών διοδίων, με δαπάνες του παραχωρησιούχου. Αυτό το σύστημα είναι το πιο δίκαιο, αφού επιβάλλει διόδια ανάλογα με τη χρήση που γίνεται στον δρόμο και όχι με σταθερό αντίτιμο διέλευσης.
  • Δεύτερον, τη σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης για οριζόντια μείωση των διοδίων.
  • Τρίτον, την υποχρέωση του παραχωρησιούχου να προχωρήσει σε παροχή κλιμακωτών εκπτώσεων, που θα φτάνουν έως και το 70% στους συχνούς τοπικούς χρήστες του αυτοκινητόδρομου.
  • Τέταρτον την απαλλαγή ατόμων ειδικών κατηγοριών από την καταβολή διοδίων, με χρήση ειδικής κάρτας.
  • Πέμπτον, την αντιμετώπιση του ζητήματος μετακίνησης των μόνιμων κατοίκων, εκεί που δεν υπάρχει παράλληλο οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτησή τους».

Πρόσθεσε ότι ο παραχωρησιούχος ανέλαβε την υποχρέωση να εκπονήσει τρεις μελέτες για τον νομό Μεσσηνίας: Την μελέτη για το τμήμα Καλού Νερού- Τσακώνας και τη σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Κυπαρισσίας, τη μελέτη και τις εργασίες αναβάθμισης για την εθνική οδό Καλαμάτας- Ρυζόμυλου, και την μελέτη του οδικού άξονα Ρυζόμυλου- Πύλου.

Το κόστος των μελετών αυτών υπερβαίνει τα 12 εκατομμύρια ευρώ.

«Όλα αυτά δεν υπήρχαν σε καμία προηγούμενη σύμβαση. Κατοχυρώθηκαν χάρη στην επίμονη φροντίδα αυτής της κυβέρνησης να υπάρχει πάνω στο τραπέζι το ζήτημα του δημοσίου συμφέροντος», είπε ο κ. Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι «η περίοδος που τα μεγάλα δημόσια έργα ήταν συνυφασμένα με επιζήμιες για το δημόσιο συμβάσεις, με σκόπιμες και επιζήμιες καθυστερήσεις που ενεργοποιούσαν τις ρήτρες αποζημιώσεων, με διαφόρων ειδών διαδικαστικά κόλπα που κατέληγαν στην λεηλασία του δημοσίου χρήματος, είναι πλέον παρελθόν».

Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος σε όσους διεκδικούν και θα διεκδικήσουν τα μεγάλα έργα, συμπεριλαμβανομένου του αυτοκινητοδρόμου «Μορέας», είπε ότι τα έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό. Σημείωσε, ταυτόχρονα, ότι δεν μπορεί να αγνοήσει το «πάρτι» που γινόταν με τα μεγάλα έργα, προσθέτοντας πως «αρκεί κανείς να δει ότι οι διεκδικήσεις παραχωρησιούχων και εργοληπτών στοίχησαν 764 εκατ. ευρώ λιγότερα».

Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που συνδέει τέσσερα αστικά κέντρα της Πελοποννήσου, την Καλαμάτα, την Σπάρτη, την Τρίπολη και την Κόρινθο, μειώνοντας κατά πολύ τις μεταξύ τους αποστάσεις.

Η διαδρομή Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα, από 2 ώρες και 30 λεπτά, μειώνεται σε 1 ώρα και 45 λεπτά δηλαδή κατά 30%. Η χρονοαπόσταση ανάμεσα στην Τρίπολη και την Σπάρτη, από 1 ώρα μειώνεται στα 45 λεπτά.

Στην ίδια Κατηγορία


Το Axiaplus, θεωρεί δικαίωμα του αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του προφίλ που διατηρεί στο Facebook. Εντούτοις, τονίζουμε ρητά πως δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο.

σχόλια