Τα big deals των Γάλλων

-Τι περιλάμβανε η ατζέντα Μακρόν -Από ενέργεια, υδρογονάνθρακες και αεροδρόμια μέχρι μετρό, νερά, λιμάνια, συμβάσεις παραχώρησης και προμήθειες αεροπλάνων

447

Η επίσημη επίσκεψη Μακρόν στη χώρα μας και οι συναντήσεις με 50 επιχειρηματίες που επακολούθησαν της συζήτησης με τον πρωθυπουργό, έφεραν ξανά στην επιφάνεια το ζήτημα των big business που διαχρονικά ενδιαφέρουν τους Γάλλους να πραγματοποιήσουν στην Ελλάδα.

Και είναι αλήθεια πως στον βαθμό που η ελληνική οικονομία θα ανακάμπτει τόσο και πιο πολύ θα αυξάνεται το ενδιαφέρον για επενδύσεις, ιδίως σε εξειδικευμένους επιχειρηματικούς τομείς όπως, για παράδειγμα, η ενέργεια και οι υδρογονάνθρακες, τα λιμάνια, τα νερά, τα αεροδρόμια, αλλά και οι συμβάσεις παραχώρησης…

Έχουν «καεί» με τράπεζες, σούπερ μάρκετ

Όπως επίσης είναι αλήθεια πως οι Γάλλοι είναι «καμένοι» επιχειρηματικά στην Ελλάδα. Όπου και αν ασχολήθηκαν έχασαν λεφτά, όπως για παράδειγμα στις τράπεζες από τις οποίες έφυγαν κακήν κακώς και αφού προηγουμένως τις «πλήρωσαν» για να απεγκλωβιστούν! Το ίδιο έγινε και με τα σούπερ μάρκετ, με κραυγαλέα περίπτωση την «Carrefour» και την  ελεύθερη πτώση της μέσα από τη συνεργασία με την οικογένεια Μαρινόπουλου! Ωστόσο, διατηρούν θέση στις κατασκευές, με τη «Vinci» να είναι εγκατεστημένη στην Ελλάδα και να συμμετέχει σε projects!

ΥΓ:  Όσο για ένα κεντρικό ακίνητο στην Πλατεία Συντάγματος, χρόνια ολόκληρα πάλευαν οι Γάλλοι για να λειτουργήσουν το roof garden και δεν το κατάφεραν! Μόλις έφυγαν βέβαια τα πάντα λύθηκαν ως διά μαγείας. Βλέπετε εκεί έβαλαν το χεράκι τους στην πολεοδομία οι… Κελεμπίες και οι λοιποί νταραβεριτζήδες όλων των εποχών και όλων των καταστάσεων!

Η Total και το 35% των ΕΛ.ΠΕ.

Οι Γάλλοι πιστεύουν ότι οι υδρογονάνθρακες έχουν… ψωμί! Και πιστεύουν ότι εάν κάτσει αυτή η υπόθεση διά μέσω της Total και της συνεργασίας με τα ΕΛ.ΠΕ., οι υπεραξίες θα είναι τεράστιες και για πάρα πολλά χρόνια, καθώς η Ελλάδα στην περίπτωση αυτή θα αποκτήσει κεντρικό ρόλο στην ενέργεια και θα απεξαρτηθεί από την επικυριαρχία της Gazprom, με ό,τι κάτι τέτοιο συνεπάγεται ως προς τις εξελίξεις στη Νότια Ευρώπη! Παράλληλα, στα ΕΛ.ΠΕ. δεν φαίνεται ότι βλέπουν μόνο έναν ισχυρό εγχώριο partner, αλλά αντιθέτως έναν σύμμαχο στον οποίο θα ήθελαν να αποκτήσουν μετοχική σχέση. Υπό την έννοια αυτή στην ατζέντα του Μακρόν υπήρχε και το ζήτημα της απόκτησης του 35% των ΕΛ.ΠΕ. που είναι προς διάθεση από το Ελληνικό Δημόσιο.

Τα 50 αεροπλάνα της Aegean

Ένα δεύτερο project ιδιαιτέρως σημαντικό για τη γαλλική αεροπορική βιομηχανία είναι η παραγγελία που αναμένεται να κάνει η Aegean για 50 νέα αεροπλάνα που θα μπουν στις γραμμές της! Μιλάμε για τεράστια προμήθεια με απίστευτο ενδιαφέρον για τους Γάλλους, οι οποίοι και θα κληθούν σε… αναμέτρηση με τους Αμερικανούς! Airbus vs Boeing! Το ζήτημα αυτό, μεταξύ άλλων, το συζήτησαν ήδη ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών με τον Ευτύχη Βασιλάκη της Aegean σε κλειστή συνάντηση στα γραφεία του Π. Συγγελίδη παρόντος και του Γάλλου πρέσβη.

Το 30% του «Ελ. Βενιζέλος» και η παραχώρηση της Εγνατίας!

Είναι επίσης γνωστό ότι οι Γάλλοι ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για να μπουν στις υποδομές. Από λιμάνια και αεροδρόμια, μέχρι νερά και παραχωρήσεις. Υπό το πρίσμα τούτο έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον τόσο για το 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπου προτίθενται να υποβάλουν πρόταση για το κρίσιμο ποσοστό που παραχωρείται από το Ελληνικό Δημόσιο όσο και για την παραχώρηση της Εγνατίας.

Ο διακαής πόθος ΕΥΔΑΠ και η προσδοκία με ΕΥΑΘ

Για τη διαχείριση υδάτινων πόρων οι Γάλλοι ενδιαφέρονται εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Έχουν, άλλωστε, εκφράσει το ενδιαφέρον τους είτε αυτόνομα διαμέσου της Suez είτε διαμέσου συνεργασίας με τον Άκτορα που επίσης διαχρονικά έδειχνε ενδιαφέρον για την ΕΥΔΑΠ και αποτελούσε ένα έργο πνοής για τον ισχυρό του άνδρα Κούτρα! Στην ΕΥΑΘ οι Γάλλοι έχουν ήδη συμμετοχή και θα ήθελαν να την αυξήσουν, ενώ για την ΕΥΔΑΠ την θεωρούν τεράστιο φιλέτο και μεγάλη ευκαιρία για να μπουν μετοχικά ή να αποκτούσαν το μάνατζμεντ ή ακόμη και τα δύο, ωστόσο κάτι τέτοιο στην παρούσα φάση φαίνεται δύσκολο. Πάντως, Γάλλοι και ΕΥΔΑΠ προβλέπεται να συνεργαστούν και λέγεται πώς ήδη είναι στα σκαριά κοινές εταιρείες μέσω του venture capital.

Η υπόθεση ΟΛΘ και το μετρό της Αθήνας

Οι Γάλλοι ξεκάθαρα ενδιαφέρονται για τις υποδομές και ειδικότερα για τα λιμάνια. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι γαλλική εταιρεία περιλαμβάνεται στο κοινοπρακτικό σχήμα Σαββίδη που απέκτησε το πακέτο των μετοχών του ΟΛΘ. Βεβαίως η υπόθεση δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί και αυτό ανησυχεί τους Γάλλους, οι οποίοι μπορεί να μην έχουν βάλει λεφτά στο κοινοπρακτικό σχήμα όπως ακούγεται, όμως αυτοί θα είναι οι διαχειριστές και η αλήθεια είναι πως την ξέρουν καλά τη δουλειά.

Όσον αφορά στο μετρό, οι Γάλλοι συμμετέχουν διαμέσου του ομίλου Μυτιληναίου στο τεράστιο project του μετρό της Αθήνας αρχικού προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ (!!!), ενώ επίσης γαλλικές εταιρείες συμμετέχουν και στις κοινοπραξίες της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της JP ABAΞ.

Το γεύμα στα γραφεία Συγγελίδη

Πέρα από τη συνάντηση Μακρόν με 50 επιχειρηματίες σε μια συνάντηση θεσμική την Πέμπτη, την επομένη ημέρα, χθες Παρασκευή, υπήρξε συνάντηση στα γραφεία του ομίλου Συγγελίδη μεταξύ του Γάλλου υπουργού Οικονομικών και τριών Ελλήνων επιχειρηματιών παρουσία του Γάλλου πρέσβη που διοργάνωσε και πρωτοστάτησε του γεύματος. Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών συνομίλησε με τους επιχειρηματίες Πολ. Συγγελίδη, Ευτ. Βασιλάκη και Ε. Μυτιληναίο.

Ο Πολυχρόνης Συγγελίδης διατηρεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια στενές και άρρηκτες σχέσεις με τους Γάλλους διαμέσου της αντιπροσώπευσης στην Ελλάδα της Citroen, ενώ μολονότι η κρίση ήταν στο αποκορύφωμά της ο ικανός επιχειρηματίας ανέλαβε την αντιπροσώπευση και της Πεζό! Και οι Γάλλοι τον εμπιστεύθηκαν και εκείνος τους δικαίωσε. Και έχει σημασία σημειολογική το γεγονός ότι η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στον δικό του χώρο.

Βασιλάκης και Μυτιληναίος

Στο γεύμα παραβρέθηκαν ακόμη οι επιχειρηματίες Βασιλάκης και Μυτιληναίος. Αναμφίβολα στο τραπέζι έπεσε το ζήτημα της απόκτησης 50 νέων αεροπλάνων από την Aegean και ο Γάλλος υπουργόςΟικονομικών φέρεται να εκδήλωσε το ενδιαφέρον για την AIRBUS και το συζήτησε με τον κ. Βασιλάκη, ενώ τον Ε. Μυτιληναίο οι Γάλλοι τον θεωρούν έναν ισχυρό παίκτη στην Ενέργεια, με διαχρονικές σχέσεις με τη Γαλλία λόγω… Πεσινέ και Αλουμινίου Ελλάδος, ενώ πρόσφατα ο επιχειρηματίας συμφώνησε και με γαλλική εταιρεία για να κατέβει μαζί του εκτός των άλλων στον διαγωνισμό για την γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας ύψους 1,45 δισ. ευρώ!

Στην ίδια Κατηγορία


Το Axiaplus, θεωρεί δικαίωμα του αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του προφίλ που διατηρεί στο Facebook. Εντούτοις, τονίζουμε ρητά πως δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο.

σχόλια