Σε διεθνή τροχιά ο οίκος δημοπρασιών και η γκαλερί Κapopoulos Fine Arts [Pics]

Ο ιδρυτής της Kapopoulos Fine Arts, Βαγγέλης Καπόπουλος, μίλησε στην εφημερίδα "Η ΑΞΙΑ" για την αγορά τέχνης

1200
Ο Βαγγέλης Καπόπουλος εν ώρα δημοπρασίας

Ο οίκος δημοπρασιών Kapopoulos Fine Arts δραστηριοποιείται στην αγορά των δημοπρασιών έχοντας στο ενεργητικό του εκατοντάδες δημοπρασίες που έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα και στην Κύπρο.

Συνέντευξη στην Ειρήνη Πιτσόλη

Από το 2005 άνοιξε τους ορίζοντές τους στις διεθνείς συνεργασίες με πολύ μεγάλους κορυφαίους καλλιτέχνες του εξωτερικού, ανάμεσα στους οποίους οι Erró, Antonio Segui, Robert Combas, Valerio Adami, Laurence Jenkell, Mr. Brainwash, Benjamin Spark, Philippe Pasqua, David Gerstein, στοχεύοντας πάντα στην αρμονική συνύπαρξη Ελλήνων και παγκόσμιων καλλιτεχνών. Από το 2003 εγκαινιάστηκε και η γκαλερί Kapopoulos Fine Arts, αίθουσες της οποίας μπορούν σήμερα να βρουν οι φιλότεχνοι στο Golden Hall στην Αθήνα, αλλά και στις Σπέτσες, στην Πάτμο, στη Μύκονο, στην Ελούντα, στη Θεσσαλονίκη, στη Λευκωσία, όπου φιλοξενούνται εκθέσεις σημαντικών Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, όπως των Παύλου (Διονυσόπουλου), Φασιανού, Antonio Segui, Benjamin Spark κ.ά.
Ο ιδρυτής της Kapopoulos Fine Arts, Βαγγέλης Καπόπουλος, μιλάει στην «Α» για τη δυναμική πορεία τόσο του οίκου όσο και της γκαλερί, αναδεικνύοντας τις τάσεις της αγοράς για το 2016 στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Παράλληλα, ανακοινώνει τα σχέδιά του για το 2017.

Αλέκος Φασιανός- «Χαρούμενη Ποδηλασία»

– Πώς αποτιμάτε το 2016; Ήταν καλή χρονιά για την αγορά τέχνης;

– Το 2016 η αγορά τέχνης παρουσίασε σταθεροποιητικές τάσεις. Έχουν διαμορφωθεί τα χαμηλά όρια των τιμών και θεωρώ ότι είναι ευκαιρία πλέον για τους φιλότεχνους και τους επενδυτές τέχνης να τοποθετήσουν χρήματα στις οικονομικές αυτές τιμές.
Στους Ευρωπαίους, βέβαια, καλλιτέχνες δεν τίθεται θέμα για αυτό. Αν συγκρίνουμε τις τιμές των έργων π.χ. του Erró και του Robert Combas από το 2005 που πρωτοήρθαν κοντά μας στην Ελλάδα ως σήμερα, υπάρχει μια αύξηση περίπου 300%. Ίσως από ένστικτο το 2005 και βλέποντας τις υψηλές τιμές των Ελλήνων καλλιτεχνών τα καλά εκείνα χρόνια της ελληνικής αγοράς, στραφήκαμε με απόλυτη επιτυχία στη διεθνή αγορά και δικαιωθήκαμε.

Ο Βαγγέλης Καπόπουλος με τους καλλιτέχνες Ερό και Παύλο Διονυσόπουλο, με τους οποίους συνεργάζεται πολύ συχνά.

– Σε ποιο είδος τέχνης στράφηκε περισσότερο η προσοχή του αγοραστικού κοινού τη χρονιά που πέρασε;

– Περισσότερο στην pop art και στη street art, οι οποίες αρχίζουν και κερδίζουν τα τελευταία χρόνια το φιλότεχνο κοινό, που πλέον δεν φοβάται να τοποθετήσει και να αγοράσει αυτού του είδους έργα.

 «Οι συνεργασίες με ξένους κορυφαίους καλλιτέχνες ανέδειξαν και τους Έλληνες στην αγορά του εξωτερικού και δικαίωσαν τις επιλογές μας»

– Τι περιμένετε από το 2017 και τι προγραμματίζετε;

– Περιμένω το 2017 μια καλύτερη και πιο κινητική αγορά. Ο οίκος δημοπρασιών Kapopoulos Fine Arts προγραμματίζει δημοπρασίες στην Ελλάδα και στην Κύπρο, για το οποίες το κοινό ενημερώνεται μέσω του site μας. Επίσης ορισμένες εκθέσεις, κάποιες από τις οποίες έχουν ήδη κλείσει για το 2017, με κορυφαίο γεγονός τη συνύπαρξη του Αλέκου Φασιανού, ο οποίος υποδέχεται τον Antonio Segui σε κοινή έκθεση στην γκαλερί της Μυκόνου. Άλλες σημαντικές εκθέσεις είναι του Γιώργου Σταθόπουλου και του Γιάννη Κούτρικα στην γκαλερί της Θεσσαλονίκης, του Γιάννη Κόττη στην γκαλερί της Λευκωσίας. Επιπλέον, προτείνουμε έναν νέο, ταλαντούχο καλλιτέχνη, τον Βασίλη Αντωνάκο στο Golden Hall και τον γλύπτη Κώστα Βαλαή στην γκαλερί της Ελούντας, ενώ ετοιμάζονται κι άλλες εκθέσεις. Το πρόγραμμα των γκαλερί κλείνει εντός του επόμενου μήνα. Είμαστε υπέρ της κινητικότητας, ποντάρουμε πολύ και στο φετινό καλοκαίρι και, όπως και πέρσι, θα έχουμε αρκετές εκθέσεις σε όλες τις γκαλερί μας.

John Christoforou- «Portait Au Baton»

– Ως άνθρωπος με χρόνια εμπειρία, πώς εκτιμάτε την κατάσταση γενικά στην αγορά τέχνης σήμερα;

– Βλέπω σταθεροποιητικές τάσεις με περιθώρια όμως ανόδου. Εκτός αν προκύψει πολύ σημαντικό οικονομικό γεγονότος στη χώρα μας, κάτι που βεβαίως απεύχομαι.

Mr Brainwash- «Einstein»

– Τα αποτελέσματα του 2016 σε ό,τι αφορά τους ξένους οίκους έδειξαν ότι η σύγχρονη τέχνη κέρδισε τις προτιμήσεις του κοινού. Είστε από τους πρώτους που έφεραν τη σύγχρονη τέχνη στις δημοπρασίες. Μιλήστε μας για αυτό.

– Η σύγχρονη τέχνη έχει κερδίσει σαφώς έδαφος. Είμαστε οι πρώτοι που προτείναμε από τη δεκαετία του ’90 τη σύγχρονη ελληνική ζωγραφική και την στηρίξαμε στην Ελλάδα βάζοντάς την στις δημοπρασίες. Όταν την περίοδο 2005-2009 –τη λεγόμενη περίοδο της φούσκας– ήταν η χειρότερη εποχή για να αγοράσεις πίνακες Ελλήνων καλλιτεχνών, οι οποίοι ήταν πολύ ακριβοί, εμείς προτείναμε ξένους καλλιτέχνες και δικαιωθήκαμε. Όπως προείπα, υπάρχουν ξένοι καλλιτέχνες που από το 2005, που τους φέραμε στην Ελλάδα, ως σήμερα έχουν ανέβει 300%.

Δημοσθένης Κοκκινίδης-«Διαδήλωση»

– Στις εκθέσεις σας στις γκαλερί αλλά και στις δημοπρασίες συνδυάζετε αρμονικά την παρουσίαση μεγάλων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. Ποια είναι τα κριτήρια αυτής της ταυτόχρονης παρουσίασης; Οι πελάτες ενδιαφέρονται περισσότερο για τους Έλληνες ή για τους ξένους ζωγράφους;

– Το ενδιαφέρον είναι μοιρασμένο. Θεωρώ πολύ αρμονική τη συνύπαρξη των δύο αυτών τάσεων. Παρατηρούμε ότι το καλοκαίρι στις γκαλερί, ειδικά τα τελευταία 3-4 χρόνια, πωλούνται αρκετά ελληνικά έργα σε διεθνείς συλλέκτες. Αυτό ήταν και παραμένει ένα δικό μας στοίχημα και έχει έρθει και γι’ αυτή την επιλογή μας η δικαίωση. Δηλαδή η συνύπαρξη Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών είναι ευεργετική και για τους Έλληνες. Έχει δυναμώσει το brand name. Το ενδιαφέρον των ξένων αγοραστών για τους Έλληνες έχει δυναμώσει βλέποντας τους διεθνείς καλλιτέχνες να συνυπάρχουν με Έλληνες δημιουργούς, από το να ήταν αμιγώς ελληνική γκαλερί.
Κάτι επίσης πρωτοποριακό που ευνόησε το άνοιγμα της ελληνικής τέχνης στο εξωτερικό είναι το γεγονός ότι εμείς είμαστε από τους πρώτους που εντάξαμε τη σύγχρονη ελληνική ζωγραφική στις δημοπρασίες στην Ελλάδα. Όταν στη δεκαετία του ’90 προτείναμε Φασιανό, Γέρο, Μυταρά, Σπεράντζα, Πανταλέοντα, μας κοιτούσαν περίεργα, γιατί ήταν πρωτόγνωρο να συμμετέχουν στις δημοπρασίες αυτοί οι καλλιτέχνες. Με την πάροδο του χρόνου όμως απέκτησε η ελληνική σύγχρονη ζωγραφική τη θέση της στις ελληνικές δημοπρασίες και στις δημοπρασίες των μεγάλων οίκων του εξωτερικού. Πρωτοπορήσαμε δηλαδή την εποχή εκείνη τοποθετώντας σύγχρονη ελληνική ζωγραφική σε δημοπρασίες.

David Gerstein, «Burning lips».

– Είστε από τους πρώτους που έβαλαν το στοίχημα «Made in Greece», η ελληνική τέχνη και ο πολιτισμός να περάσουν τα ελληνικά σύνορα. Πώς αντιμετωπίζουν οι ξένοι την ελληνική ζωγραφική και πώς βλέπετε την εξέλιξη της ελληνικής τέχνης στον διεθνή στίβο;

– Με τη συνύπαρξη των Ευρωπαίων και Ελλήνων καλλιτεχνών, η ελληνική ζωγραφική αντιμετωπίζεται πολύ θετικά πλέον. Γι’ αυτό και έχει αυξηθεί η κίνηση των Ελλήνων καλλιτεχνών στη διεθνή αγορά. Θέλει πολύ μεγάλη και διαρκή προσπάθεια και από εμάς γίνεται το καλύτερο δυνατόν τα τελευταία χρόνια ώστε η ελληνική τέχνη να ανοίξει τα φτερά της και να αναγνωριστεί στον διεθνή στίβο.

Μίνα Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη- «Frontal F1»

– Τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί πολύ ο χώρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων, οι e-δημοπρασίες. Εσείς πώς βλέπετε αυτή την αγορά;

– Οπωσδήποτε το Διαδίκτυο βοηθά πολύ στην ενημέρωση και στη διάδοση της τέχνης. Οι δημοπρασίες μέσω Ίντερνετ δεν είναι όμως τόσο διαδεδομένες. Ο αγοραστής συνήθως θέλει να δει το έργο και οι αγορές μέσω Διαδικτύου δεν έχουν αναπτυχθεί τόσο πολύ.

Ο Βαγγέλης Καπόπουλος εν ώρα δημοπρασίας

«Η Τέχνη είναι ανάγκη»
– Τι πρέπει να προσέχει κάποιος πριν προβεί στην αγορά ενός έργου τέχνης;

– Τη γνησιότητα του έργου, σαφώς. Γι’ αυτό θα πρέπει να απευθύνεται σε γκαλερί δοκιμασμένες στον χρόνο τις οποίες εμπιστεύεται, όπως αντίστοιχα και οίκους δημοπρασιών με εγνωσμένη φήμη και αξιοπιστία.

Antonio Segui- «Refugio para Solteros»

– Από τους Έλληνες και ξένους ζωγράφους που εκπροσωπείτε, ποιοι είναι τα «δυνατά χαρτιά», τα «best sellers»;

– Είναι αρκετά. Θα αναφέρω τον Παύλο (Διονυσόπουλο) και τον Αλέκο Φασιανό από τους Έλληνες, και τους Erró και Mr. Brainwash από τους ξένους.

Laurence Jenkell, «Bonbons Drapeau Greece».

– Το να αγοράζει και να συλλέγει κανείς έργα τέχνης είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;

– Είναι, νομίζω, ανάγκη και εξαρτάται από την ψυχοσύνθεση κάθε ανθρώπου τι είδος συλλογής θα δημιουργήσει. Πλέον υπάρχουν πολύ οικονομικές προτάσεις έργων που μπορεί να αγοράσει ο καθένας. Δεν χρειάζεται να δίνουμε πάντα πολλά χρήματα για να δημιουργήσουμε τη συλλογή μας. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η συλλογή έργων τέχνης είναι μια πολύ καλή επένδυση χρημάτων, έτσι όπως αποδείχτηκε και μέσα στην κρίση και θα αποδεχτεί και στο μέλλον. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι οι μόνοι που έχασαν χρήματα είναι εκείνοι που βγήκαν να αγοράσουν το διάστημα μεταξύ 2005-2009 και στην κρίση αναγκάστηκαν να πουλήσουν. Αν ωστόσο κάποιος το 2006 είχε δώσει 100.000 ευρώ αγοράζοντας μετοχές μεγάλου τραπεζικού ιδρύματος, σήμερα η αποτίμηση έχει πέσει στα 6-8 ευρώ! Σε καμία περίπτωση δεν συνέβη το ίδιο ακόμα και σ’ εκείνους που τοποθέτησαν τα χρήματά τους στην ελληνική ζωγραφική μεταξύ 2005-2009.

Στην ίδια Κατηγορία


Το Axiaplus, θεωρεί δικαίωμα του αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του προφίλ που διατηρεί στο Facebook. Εντούτοις, τονίζουμε ρητά πως δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο.

σχόλια