Οι μεγάλες προσδοκίες για τα RoRo

Πέρασαν οι δύσκολες μέρες για τα πλοία μεταφοράς οχημάτων

118

Όπως προκύπτει από την πρόσφατη έρευνα της Clarksons, που δημοσιεύεται στο Shipping Intelligence Network, ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς οχημάτων τα τελευταία χρόνια αντιμετώπισε δύσκολες συνθήκες, ως αποτέλεσμα και της μείωσης κατά 2% της διά θαλάσσης διακίνησης αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο κατά το διάστημα 2013-2016. Ωστόσο, οι δύσκολες μέρες φαίνεται πως έχουν περάσει και πλέον παράγοντες της αγοράς εκφράζουν τη συγκρατημένη αισιοδοξία τους για βελτίωση της αγοράς μέσα στον επόμενο χρόνο.

Πιο αναλυτικά, το μεγαλύτερο «χτύπημα» ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς οχημάτων το δέχτηκε το 2009 οπότε και καταγράφηκε δραματική μείωση στη διά θαλάσσης διακίνηση οχημάτων κατά 34%. Και χρειάστηκε πάνω από μία δεκαετία για να μπορέσει ο κλάδος να επανέλθει, μόλις εφέτος, στα προ κρίσης επίπεδα και συγκεκριμένα στα επίπεδα του 2007.

Κύριες αιτίες αυτής της δεκαετούς κρίσης υπήρξε η υποτονική ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς και ο περιορισμός της σχετικής καταναλωτικής δαπάνης προς αγορά οχήματος σε μεγάλες αγορές. Ένας άλλος παράγοντας που επέτεινε την κρίση στη συγκεκριμένη αγορά ήταν και η απόφαση πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών να εγκαταστήσουν εργοστασιακές μονάδες κοντά στις χώρες – κύριους εισαγωγείς οχημάτων.

Ωστόσο, η φετινή ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας, συνδυαστικά με τη βελτίωση των τιμών των βασικών εμπορευμάτων, επέτρεψε μία ταχύτερη ανάπτυξη της αγοράς των πλοίων μεταφοράς οχημάτων, ξεπερνώντας τις αρχικές προσδοκίες. Έτσι, για ολόκληρο το 2017 αναμένεται αύξηση σε σχέση με το 2016 κατά 5% στη διά θαλάσσης διακίνηση οχημάτων, με τις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο να έχουν διακινήσει 21,5 εκατ. οχήματα.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις εξαγωγές πραγματοποιήθηκαν εφέτος προς Βόρεια Αμερική και Ευρώπη, με ποσοστά 5 και 10% αντιστοίχως. Ενώ, αύξηση κατά 3-4% αναμένεται να καταγράψουν και οι εξαγωγές από τις κύριες χώρες – κατασκευαστές οχημάτων στον κόσμο, την Ιαπωνία και Νότια Κορέα.

Η βελτίωση της παγκόσμιας ζήτησης σε συνδυασμό με τη μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας (κατά το 2016 και 2017 οδηγήθηκαν προς ανακύκλωση πολλά car carriers, ενώ μόλις 5 νέα πλοία έχουν παραγγελθεί από το 2016) επέτρεψαν τη βελτίωση των ναύλων κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2017. Ενώ και οι προοπτικές για το 2018 είναι θετικές, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.

Στην ίδια Κατηγορία


Το Axiaplus, θεωρεί δικαίωμα του αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του προφίλ που διατηρεί στο Facebook. Εντούτοις, τονίζουμε ρητά πως δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο.

σχόλια