Ζήνων Λεφάκης: Μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες έφερε η κρίση (pics)

Ο Ζήνων Λεφάκης μιλά στην «Α» για την επικείμενη δημοπρασία του οίκου με έργα σύγχρονης Ελληνικής ζωγραφικής

729
Αλέκος Φασιανός, «La rencontre», τιμή εκτίμησης 27.000-35.000 ευρώ.

Συνέντευξη στην Ειρήνη Πιτσόλη

Έργα που φέρουν μεγάλες υπογραφές της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής θα βγουν στο σφυρί στις 15 Οκτωβρίου από την Γκαλερί Λεφάκη.

Συλλέκτες και φιλότεχνοι θα έχουν την ευκαιρία να διεκδικήσουν, μεταξύ των 137 συνολικά lots που θα παρουσιάσει η Δημοπρασία Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης, σημαντικά έργα Τέχνης, με ελκυστικές τιμές εκτίμησης. Ανάμεσά τους έργα των Παύλου Διονυσόπουλου, Αλέκου Φασιανού, Δημήτρη Μυταρά, Γιάννη Γαΐτη, Γιάννη Τσαρούχη, Τάκη, Κώστα Τσόκλη, Θάνου Τσίγκου, Βασίλη Σπεράντζα, Σωτήρη Σόρογκα, Γιάννη Ψυχοπαίδη, Νίκου Κεσσανλή, Γιάννη Κόττη, Ηλία Δεκουλάκου, Βαγγέλη Ρήνα, Τάσου Συντέλη, Αριστείδη Βλάση, Παύλου Σάμιου, Θεόδωρου Πανταλέοντος, Βασίλη Σπεράντζα, Τζον Χριστοφόρου, Γιώργη Βαρλάμου, Γιάννη Κούτρικα, Μιχάλη Μαρκουλάκη, Δημήτρη Γέρου, Γιώργου Σταθόπουλου, Μανώλη Χάρου, Γιώργου Χαδούλη, Τάσου Χώνια, Μαρίας Κτιστοπούλου, Σταύρου Παρασκευά, Γιάννη Παπανελόπουλου, Πέτρου Καραβέβα, Μαρίας Κοκκίνη, Στέφανου Δασκαλάκη, Κωνσταντίνου Ράμμου και πολλών ακόμη.

Όπυ Ζούνη: "Ορίζοντας"- 6.000-7.000 ευρώ
Όπυ Ζούνη: «Ορίζοντας»- 6.000-7.000 ευρώ

Τα top lots

Στα top lots της πώλησης το έργο «La rencontre», του Αλέκου Φασιανού. Ελαιογραφία σε μουσαμά υπογεγραμμένη από τον καλλιτέχνη στο πάνω μέρος αριστερά. Το έργο έχει την πιο υψηλή εκτίμηση στην πώληση: 27.000-35.000 ευρώ. Επίσης, το έργο του Δημήτρη Μυταρά «Κοπέλα», ελαιογραφία σε μουσαμά, έχει τιμή εκτίμησης 2.800-3.800 ευρώ.
Από 10.000 έως 12.000 ευρώ είναι η τιμή εκτίμησης για το έργο του Θάνου Τσίγκου «Ο βυθός». Ενώ το έργο «Σύνθεση», του Γιάννη Γαΐτη, εκτιμάται ότι θα πουληθεί από 6.000 μέχρι 7.000 ευρώ.
Στα top lots ανήκει επίσης το έργο της Όπυς Ζούνη «Ορίζοντας», με τιμή εκτίμησης 6.000-7.000 ευρώ. 5.000- 6.000 ευρώ εκτιμάται ότι θα πουληθεί το έργο του Σωκράτη Καραβούζη «Νυχτερινό με δύο αγάλματα», ενώ οι «Ταύροι», του Κωστή Γεωργίου, έχουν τιμή εκτίμησης 10.000-12.000 ευρώ.
Ο κύριος Ζήνων Λεφάκης μάς απάντησε σε μερικές ερωτήσεις με την ευκαιρία της μεγάλης δημοπρασίας:

«Οι Έλληνες προτιμούν γερμανικά αυτοκίνητα, γαλλικές κολόνιες, γιαπωνέζικο σούσι, αλλά Έλληνες καλλιτέχνες!»

– Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των έργων που θα παρουσιάσετε στη δημοπρασία;

– Επιλέξαμε έργα καλλιτεχνών με τους οποίους έχουμε ως οίκος μακρά και πολύχρονη συνεργασία. Στόχος μας είναι να διατηρούμε μια συνέπεια ως προς την ποιότητα των έργων που παρουσιάζουμε, αλλά και μια συνέπεια στις συνεργασίες του οίκου μας.

Θάνος Τσίγκος, «Ο βυθός», τιμή εκτίμησης 10.000-12.000 ευρώ.
Θάνος Τσίγκος, «Ο βυθός», τιμή εκτίμησης 10.000-12.000 ευρώ.

– Διαβάζοντας τον κατάλογο της δημοπρασίας, παρατηρούμε ότι οι τιμές εκτίμησης είναι αρκετά χαμηλές. Πώς προέκυψε αυτό;

– Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι τα έργα αυτά ανήκουν στην Γκαλερί Λεφάκη. Δεν μας τα έδωσε κάποιος ιδιώτης προς πώληση. Επίσης, σημαντικό είναι ότι σε όλες τις πωλήσεις που διοργανώνουμε εμείς δεν υπάρχει προμήθεια επί των πωλήσεων. Οι τελικές τιμές, λοιπόν, δεν επιβαρύνονται με προμήθεια. Αυτά τα δύο στοιχεία είναι που επιτρέπουν τις χαμηλές τιμές εκτίμησης.

– Πώς βλέπετε την πορεία της ελληνικής σύγχρονης τέχνης στο χρηματιστήριο τέχνης;

– Διεθνώς η τέχνη πηγαίνει πάρα πολύ καλά, δεδομένου ότι, πέραν της καλλιτεχνικής αξίας, τα έργα τέχνης θεωρούνται σίγουρη μορφή επένδυσης. Η σύγχρονη ελληνική τέχνη παρουσίασε κάποια σκαμπανεβάσματα, με παραδείγματα έργων που πουλήθηκαν σε πολύ υψηλές τιμές, όμως η κρίση επέφερε σε αυτό μια διόρθωση και μια ισορροπία. Σήμερα οι τιμές θεωρώ ότι είναι αυτές που πρέπει και ότι αυτές οι τιμές θα σταθεροποιηθούν.

– Οι Έλληνες συλλέκτες προτιμούν τα ελληνικά έργα τέχνης ή επιλέγουν έργα ξένων καλλιτεχνών;

– Οι Έλληνες προτιμούν γερμανικά αυτοκίνητα, γαλλικές κολόνιες γιαπωνέζικο σούσι, αλλά Έλληνες καλλιτέχνες. Εμείς ως οίκος στηρίζουμε τους Έλληνες καλλιτέχνες και προτιμούμε στις πωλήσεις μας να προωθούμε τα δικά τους έργα.

Σαράντης Καραβούζης, «Νυκτερινό με δύο αγάλματα», τιμή εκτίμησης 5.000-6.000 ευρώ.
Σαράντης Καραβούζης, «Νυκτερινό με δύο αγάλματα», τιμή εκτίμησης 5.000-6.000 ευρώ.

– Πώς βλέπετε την αγορά τέχνης σήμερα;

– Η αγορά τέχνης παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον μετά την κρίση, διότι υπάρχουν μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες. Όπως είπαμε και προηγουμένως, οι τιμές έχουν σταθεροποιηθεί, τα έργα πια είναι προσιτά σε περισσότερο κόσμο και διατηρούν μια σταθερή αξία.

– Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το μειονέκτημα στην αγορά τέχνης σήμερα;

– Ένα από τα μειονεκτήματα της αγοράς τέχνης σήμερα είναι ότι δεν υπάρχει εκπροσώπηση των Ελλήνων καλλιτεχνών μέσω κάποιου κρατικού φορέα στο εξωτερικό, πράγμα που συμβαίνει σε άλλες χώρες, ενώ οι Έλληνες καλλιτέχνες –κατά την άποψή μου– είναι οι καλύτεροι στον κόσμο. Ενδεικτικό ως προς αυτό είναι ότι από μεγάλες δημοπρασίες του εξωτερικού δεν λείπουν τα έργα των Ελλήνων καλλιτεχνών, τα οποία μάλιστα έχουν μεγάλη ζήτηση και η τελική τιμή τους φτάνει πάνω από την τιμή εκτίμησης.

Γιάννης Γαΐτης, «Σύνθεση», τιμή εκτίμησης 6.000-7.000 ευρώ.
Γιάννης Γαΐτης, «Σύνθεση», τιμή εκτίμησης 6.000-7.000 ευρώ.

– Παρατηρούμε ότι στην πώληση της 15ης Οκτωβρίου θα διαθέσετε έργα πολλών νέων καλλιτεχνών. Κατά την άποψή σας η ελληνική τέχνη παρουσιάζει παρόν ανάλογο του παρελθόντος της και θα έχει λαμπρή συνέχεια;

– Οπωσδήποτε! Οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες είναι πολύ αξιόλογοι, δημιουργούν εξαιρετικά έργα. Η ελληνική τέχνη και ο ελληνικός πολιτισμός είναι ζωντανά και συνεχίζονται. Μάλιστα, τα έργα των νέων Ελλήνων ζωγράφων έχουν μεγάλη ζήτηση και παρουσιάζουν σταθερές τιμές εκτίμησης.

– Ποιες είναι οι προσδοκίες σας ως οίκος;

– Μια και μόνη: να φέρνουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό σε επαφή με τα ποιοτικά έργα τέχνης. Θέλουμε να έχουν όλο και περισσότεροι την ευκαιρία να αποκτήσουν ένα σημαντικό έργο. Οι χαμηλές τιμές εκτίμησης βοηθούν σε αυτό.

Στην ίδια Κατηγορία


Το Axiaplus, θεωρεί δικαίωμα του αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του προφίλ που διατηρεί στο Facebook. Εντούτοις, τονίζουμε ρητά πως δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο.

σχόλια