Εικαστικό ταξίδι σε τόπους οικείους κι ανοίκειους…

του Κώστα Κατόπη

720
Davin Ellicson, Roma girls, Coroieni, Transylvania, Romania (2011).

 

ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ 2016: Επτά καλλιτέχνες φωτογράφων και κινηματογραφιστών παρουσιάζουν το έργο τους με θέμα τη Ρουμανία τού σήμερα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Λεωνίδας Κανελλόπουλος» της Ελευσίνας – Διάρκεια έως 15 Νοεμβρίου

Carlo Gianferro, Ivești – Romania (2003)
Carlo Gianferro, Ivești – Romania (2003).

Πολιτιστικών δράσεων συνέχεια στην Ελευσίνα. Η πόλη της Δυτικής Αττικής με την πλούσια ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά διεκδικεί επάξια τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2021. Έτσι, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αισχυλείων 2016 διοργανώνουν την ομαδική έκθεση «Γεωγραφικά Πλάτη / Ανθρώπινοι Ορίζοντες [Latitudes / Humanscapes]», σε επιμέλεια του δρ. Κώστα Πράπογλου, που παρουσιάζει το έργο επτά καλλιτεχνών –φωτογράφων και κινηματογραφιστών– με θέμα τη Ρουμανία τού σήμερα. Η έκθεση έχει ανοίξει ήδη τις πύλες της για το κοινό από την Πέμπτη 1η Σεπτεμβρίου στο Πολιτιστικό Κέντρο «Λεωνίδας Κανελλόπουλος» της Ελευσίνας και θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Νοεμβρίου. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 20:00.

Petrut Calinescu, Certeze village (2012).
Petrut Calinescu, Certeze village (2012).

Διατηρώντας ως κεντρικό άξονα τη μετα-βιομηχανική, μετα-τσαουσεσκική, μετα-κομμουνιστική και σύγχρονη κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα της χώρας, η έκθεση «Γεωγραφικά Πλάτη / Ανθρώπινοι Ορίζοντες [Latitudes / Humanscapes]» θα ταξιδέψει τους θεατές σε τόπους οικείους και ανοίκειους. Η παράλληλη ανάδυση ιστοριών και αφηγήσεων μέσα από μικρο-περιβάλλοντα στο άστυ και στην ύπαιθρο διερευνά τον δυναμισμό και την τροχιά μιας υπερρεαλιστικής σύγχρονης ανθρώπινης τοπογραφίας.

Ioana Cirlig, Young love (2014)
Ioana Cirlig, Young love (2014).

Μέσα από το φάσμα της εσωτερικότητας και της ανάγκης της ψυχής για επιβίωση, ο κάθε καλλιτέχνης διαχειρίζεται με το προσωπικό του ύφος έννοιες ανθρώπινων σχέσεων, συναισθηματικών ισορροπιών, συναισθηματικού και σωματικού χωρισμού, μνήμης και λήθης, μετανάστευσης και ξεριζωμού. Η αγάπη για την πατρίδα ως τόπου κοινής αναφοράς και βιωμάτων διερευνάται υπό το πρίσμα της καθημερινότητας, των εκφάνσεων της τοπικής ιδιοσυγκρασίας, της ζωής μέσα από την παράδοση και την υφέρπουσα αισιοδοξία ότι το αύριο θα είναι καλύτερο για όλους.

David Leventi, Palace of the Parliament, Bucharest, Romania (2007).
David Leventi, Palace of the Parliament, Bucharest, Romania (2007).

Κορυφαία ονόματα

Οι καλλιτέχνες που έχουν επιλεγεί κατάγονται από τη Ρουμανία καθώς και από την Ιταλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες οι οποίοι τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιούνται στη Ρουμανία. Όλοι έχουν συμμετάσχει σε εκθέσεις σε σημαντικά μουσεία και ιδρύματα τέχνης σε όλον τον κόσμο και έχουν εκπροσωπήσει τις χώρες τους σε κορυφαία διεθνή εικαστικά γεγονότα, όπως η Μπιενάλε της Βενετίας. Είναι οι: Michele Bressan (γενν. 1980, Ιταλία), Petrut Calinescu (1976, Ρουμανία), Ioana Cirlig (1987, Ρουμανία), Carlo Gianferro (1970, Ιταλία), David Leventi (1978, Ην. Πολιτείες), Andrei Nacu (1984, Ρουμανία), Davin Ellicson (1978, Ην. Πολιτείες).

Roumania_6

Υπεύθυνος για την έκθεση «Γεωγραφικά Πλάτη / Ανθρώπινοι Ορίζοντες [Latitudes / Humanscapes]» είναι ο δρ Κώστας Πράπογλου, αρχαιολόγος-αρχιτέκτονας, κριτικός σύγχρονης τέχνης και επιμελητής με έδρα το Λονδίνο και την Αθήνα. Κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε καταλόγους εκθέσεων και δημοσιεύσεις στο εξωτερικό και στην Ελλάδα, ενώ κριτικές και άρθρα του δημοσιεύονται στον ελληνικό και διεθνή Τύπο.


INFO

  • Πολιτιστικό Κέντρο «Λ. Κανελλόπουλος», Δραγούμη 37, Παραλία Ελευσίνας, Τηλ.: 2105565613
  • Εγκαίνια έκθεσης: Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου, ώρα 20:00
  • Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Κυριακή 10:00-13:00 & 18:00-21:30, Δευτέρα κλειστά
  • Είσοδος ελεύθερη

 

Στην ίδια Κατηγορία


Το Axiaplus, θεωρεί δικαίωμα του αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του προφίλ που διατηρεί στο Facebook. Εντούτοις, τονίζουμε ρητά πως δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο.

σχόλια