Γιώργος Ν. Βογιατζόγλου «Η τέχνη είναι αγάπη… πάθος»

Ο γνωστός συλλέκτης Γιώργος Ν. Βογιατζόγλου μιλάει στο axiaplus για την «Πράξη 4…» των εκθέσεών του

252
Εδουάρδος-Σακαγιάν-Τα-τρία-αποσπάσματα-της-παράστασης-θέατρο-λάδι-σε-καμβά

 

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Την «Πράξη 4: Ζωγραφική-Γλυπτική 1955-1960», σε επιμέλεια Χρίστου Χριστοφή, παρουσιάζει η Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου στη Νέα Ιωνία.

Στη διοργάνωση αυτή παρουσιάζονται έργα τριάντα τεσσάρων Ελλήνων καλλιτεχνών γεννημένων την πενταετία 1955-1960. Αποτελεί συνέχεια των εκθέσεων που ξεκίνησαν το 2013 με σκοπό την παρουσίαση τμηματικά των έργων της Συλλογής Βογιατζόγλου, με βάση τη χρονολογία γέννησης των καλλιτεχνών. Συναντήσαμε τον ιδιοκτήτη της Πινακοθήκης, Γεώργιο Βογιατζόγλου, και μιλήσαμε μαζί του για το πάθος του για την τέχνη, για την υποστήριξή του στους νέους ζωγράφους και την αγάπη του για την περιοχή της Νέας Ιωνίας.

Γιώργος Βοζιατζόγλου

Αυτές τις ημέρες παρουσιάζεται η «Πράξη 4 -Ζωγραφική-Γλυπτική 1955-1960». Θα θέλατε να μας μιλήσετε για τις Πράξεις που «παίζονται» στον χώρο της πινακοθήκης σας;

Η μεγάλη μου αγάπη για την τέχνη με ώθησε στη δημιουργία αυτής της συλλογής και του χώρου της πινακοθήκης. Θέλοντας να παρουσιάσω τη συλλογή μου στο κοινό, σκέφτηκα ότι θα ήταν λογικό και κατανοητό να ταξινομήσω και να παρουσιάσω τα έργα της συλλογής ανάλογα με την ημερομηνία γέννησης του δημιουργού τους.

Έτσι, στην Πράξη 1 – Ζωγραφική 1870-1935 παρουσιάσαμε έργα 85 καλλιτεχνών με μεγάλη επιτυχία, τον Οκτώβριο του 2013 τα έργα της έκθεσης που οι ζωγράφοι γεννήθηκαν από το 1870 ως το 1935 και στην Πράξη 2 – Ζωγραφική 1935-1945 έργα 41 Ελλήνων καλλιτεχνών που γεννήθηκαν την περίοδο 1935-1945 και καλύπτουν με το έργο τους σχεδόν πέντε δεκαετίες.

Στην Πράξη 3 – Ζωγραφική 1945-1955, με έργα 48 Ελλήνων καλλιτεχνών, καλύψαμε τη δεκαετία 1945-1955, δηλαδή τα χρόνια του Εμφυλίου ή λίγο μετά. Οι καλλιτέχνες αυτοί εμφανίζονται την περίοδο της δικτατορίας και της έκρηξης των ελευθεριών που ακολούθησε.

Τώρα, τη χρονική αυτή περίοδο διανύουμε την Πράξη 4: Ζωγραφική-Γλυπτική 1955-1960 παρουσιάζοντας έργα 34 Ελλήνων καλλιτεχνών γεννημένων την πενταετία 1955-1960.

Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην Πράξη 4 ανήκουν στην ονομαζόμενη «γενιά του ’80» και ορισμένοι μάλιστα από αυτούς αποτελούν τον πυρήνα της. Σχεδόν όλοι εκπροσωπούν την ελληνική παραστατική τέχνη και ειδικότερα τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα της. Ανάμεσά τους δημιουργοί με ξεχωριστή θέση στην ελληνική εικαστική σκηνή, αγαπημένα παιδιά των συλλεκτών από πολύ νωρίς, και είμαι πολύ περήφανος που έχω έργα τους στη συλλογή μου.

Όλες οι πράξεις είναι σε επιμέλεια Χρίστου Χριστοφή. Οι πράξεις αυτές θα συνεχιστούν μέχρι να φτάσουμε στο σήμερα…

 

Πώς σκεφτήκατε να δώσετε αυτόν τον τίτλο στις ενότητες των έργων που παρουσιάζετε στην πινακοθήκη σας;

Θεωρήσαμε τη συλλογή Βογιατζόγλου σαν μια μεγάλη θεατρική παράσταση. Έτσι, θέλοντας να παρουσιάσουμε αυτή τη μεγάλη συλλογή στο κοινό μας την χωρίσαμε σε πράξεις. Αν παρατηρήσετε στις λεζάντες των έργων, δίπλα στους πίνακες θα δείτε και την ημερομηνία απόκτησης του έργου.

Αχιλλέας-Χρηστίδης-Χωρίς-Τίτλο-2007-λάδι-σε-καμβά

 Πώς αποφασίσατε να δημιουργήσετε πινακοθήκη στην περιοχή της Νέας Ιωνίας;

Αυτό το είχα πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου και πριν λίγα χρόνια η ιδέα ωρίμασε και η ευκαιρία παρουσιάστηκε. Η Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου ονομάστηκε «Σπάρτη» (Μικράς Ασίας), τιμής ένεκεν στον τόπο καταγωγής των γονέων μου, Νίκου και Στέλας Βογιατζόγλου, και φιλοδοξώ να αποτελεί έναν νέο πυρήνα πολιτισμού στην περιοχή της Νέας Ιωνίας.

Εγκαινιάστηκε στις 18 Φεβρουαρίου 2013 από την Ελένη Γλύκατζη – Αρβελέρ και φιλοξενεί τα έργα της συλλογής μας. Παράλληλα με τις εκθέσεις ζωγραφικής, φωτογραφίας, γλυπτικής κ.λ.π., θέλοντας να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη της περιοχής παρουσιάζουμε ποικίλα πολιτιστικά δρώμενα που εντάσσονται στις εκδηλώσεις στον χώρο, όπως θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, ομιλίες, ημερίδες και παρουσιάσεις βιβλίων.

 

Πώς γίνατε συλλέκτης;

Ξεκίνησα νέος τις σπουδές μου στην αρχιτεκτονική στη Ρώμη. Μαγεύτηκα εκεί από την αρχιτεκτονική, την τέχνη, το design. Στη συνέχεια επέστρεψα στον τόπο μου, εδώ στη Νέα Ιωνία, που αγαπώ τόσο, καθώς κατάγομαι από προσφυγική οικογένεια και ξεκίνησα να εργάζομαι ως αρχιτέκτονας – κατασκευαστής.

Το πάθος μου για την τέχνη με ώθησε στο να δημιουργήσω αυτή τη συλλογή πριν 35 χρόνια και να έχω πάντα στον νου μου να δημιουργήσω έναν τέτοιον χώρο για να την εκθέσω, εδώ στη Νέα Ιωνία…

 

Θεωρείτε τη δημιουργία μιας μεγάλης συλλογής επένδυση;

Εξαρτάται από ποια οπτική το προσεγγίζει κανείς. Υπάρχουν άνθρωποι που αγοράζουν τέχνη για μεταπώληση και συνεπώς την θεωρούν επένδυση και προσδοκούν το κέρδος. Εγώ έχω αντίθετη προσέγγιση.

Τα έργα της συλλογής είναι σαν παιδιά μου. Αγοράζω τέχνη γιατί την αγαπώ. Για μένα η τέχνη είναι αγάπη, είναι πάθος, και όσο ζω έτσι θα την αισθάνομαι. Τώρα, οι επόμενες γενεές μπορούν να έχουν την άποψη τους και την ευθύνη των πράξεών τους.

 

Πιστεύετε ότι στις μέρες της οικονομικής κρίσης το επάγγελμα του καλλιτέχνη είναι πραγματικά δύσκολο, όσον αφορά στις οικονομικές απολαβές του;

Θεωρώ ότι οι συνθήκες υπό τις οποίες πρέπει να ορθοποδήσουν οι νέοι καλλιτέχνες είναι κυριολεκτικά πολύ δύσκολες και όσο μπορούμε θα πρέπει να τους στηρίζουμε.

Πίσω από την πινακοθήκη διατηρώ έναν χώρο πολλών τετραγωνικών που τον διαθέτω δωρεάν στους νέους καλλιτέχνες για να εργάζονται και όταν δημιουργείται κάποιο αξιόλογο έργο το εκθέτουμε στην πινακοθήκη. Πιστεύω ότι κάθε αξιόλογος καλλιτέχνης βρίσκει τελικά τον δρόμο που του αρμόζει.

Πάνος Φειδάκης Τοπίο λάδι σε καμβά

Info

Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου

Ελευθερίου Βενιζέλου 63-71, Νέα Ιωνία, 14231 Αττική

Διάρκεια έκθεσης: 6.11.17 ως 5.1.18

Ώρες λειτουργίας: Πέμ.-Παρ. 11:00-19:00, Σαβ. 11:00-15:00

Ξεναγήσεις: Σάββατο 11/11, 18/11, 25/11 και 2/12 στις 12:30

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

 

 

 

 

 

 

Στην ίδια Κατηγορία


Το Axiaplus, θεωρεί δικαίωμα του αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του προφίλ που διατηρεί στο Facebook. Εντούτοις, τονίζουμε ρητά πως δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο.

σχόλια