«Αν είσαι αληθινή στο σανίδι, τα συναισθήματα θα βγουν μόνα τους» Κατερίνα Θεοχάρη

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

890

Συναντήσαμε την ηθοποιό Κατερίνα Θεοχάρη στο θέατρο «Μεταξουργείο» μετά την παράστασή της «Το γράμμα μιας άγνωστης», του Στέφαν Τσβάιχ, σε θεατρική προσαρμογή-διασκευή Άννας Βαγενά και σκηνοθεσία Άννας Βαγενά και Μαρθήλιας Σβάρνα.
Το έργο είναι ένα από τα πιο γνωστά κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, στο οποίο μια νέα γυναίκα αφηγείται, με σπαρακτικό τρόπο, τον απόλυτο έρωτά της για τον συγγραφέα.

Η ηθοποιός σε έντονη συναισθηματική φόρτιση, καθώς η παράσταση είναι ιδιαίτερα «δυνατή», απάντησε στις ερωτήσεις μας με μεγάλη ειλικρίνεια και μας εκμυστηρεύτηκε πως το συγκεκριμένο θεατρικό την επηρέασε στη ζωή της και στον τρόπο που αντιμετώπισε προσωπικές της καταστάσεις.

– Πώς πήρατε την απόφαση να γίνετε ηθοποιός; Υπήρξαν κάποια πρόσωπα που σας ενέπνευσαν;

Ήταν κάτι που μου άρεσε από μικρό παιδάκι. Έβλεπα πολλές ταινίες, έκανα θέατρο στη γειτονιά… Ήμουν και σκηνοθέτις και ηθοποιός. Τότε σε κάποιους θα φαινόταν παιδικό ή αστείο, αλλά για μένα τελικά το θέατρο έγινε πραγματικά η ζωή μου.

Επίσης, ήμασταν οικογενειακοί φίλοι με την Άννα Βαγενά. Με ξέρει από μικρή και εκείνη ήταν που με παρότρυνε να σπουδάσω θέατρο. Προφανώς κάτι είδε σε μένα και την ευχαριστώ γι’ αυτό!
– Έχετε υπηρετήσει και το δραματικό και το κωμικό ρεπερτόριο. Υπάρχει κάποιο που προτιμάτε;

Και τα δύο μου αρέσουν. Με ενδιαφέρει να κάνω χαρακτήρες και ρόλους ουσιαστικούς, ανάλογα τον ρόλο που μου προτείνουν και το κείμενο. Προτιμώ να «κάνω» καλά κείμενα. Δεν θα άλλαζα ποτέ, ας πούμε, τον μονόλογο που παίζω τώρα, «Το γράμμα μιας άγνωστης», του Στέφαν Τσβάιχ, με ένα κωμικό. Το κείμενο είναι πολύ δυνατό!

 – «Το γράμμα μιας άγνωστης» είναι ένα από τα πιο γνωστά κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, στο οποίο μια νέα γυναίκα αφηγείται, με σπαρακτικό τρόπο, τον απόλυτο έρωτά της για τον συγγραφέα. Είναι πολύ απαιτητικό είδος η αφήγηση έτσι κι αλλιώς…

Όταν μου πρότεινε η Άννα Βαγενά να κάνω τον μονόλογο απάντησα αρχικά αρνητικά, γιατί το φοβήθηκα. Δεν είχα ξαναδοκιμάσει αφηγηματικό θέατρο. Οποιοδήποτε λάθος να γίνει είσαι μόνος σου πάνω στη σκηνή. Αισθάνθηκα προσωρινά μεγάλη ανασφάλεια.  Όταν το ξανασκέφτηκα, όμως, θεώρησα ότι αυτό είναι μεγάλη πρόκληση για μένα. Κάθε ηθοποιός θα ήθελε να ερμηνεύσει έναν τέτοιο μονόλογο, γιατί δίνει την ευκαιρία στην ηθοποιό μιας ηλικιακής διαδρομής. Δηλαδή, ξεκινάς να υποδύεσαι την ηρωίδα από όταν ήταν παιδί 13 χρόνων και καταλήγεις όταν είναι πια μια μεγάλη γυναίκα. Αυτό, ένας τέτοιος δηλαδή μονόλογος, δίνει τη δυνατότητα στον ηθοποιό να δείξει τις ικανότητές του. Ελπίζω να καταφέρνω να καλύπτω άξια όλη αυτή την ηλικιακή γκάμα.

Η Άννα Βαγενά έχει θητεία και γνώση στο αφηγηματικό θέατρο. Ήταν μεγάλο σχολείο για μένα οι πρόβες που κάναμε μαζί. Μου μετέφερε όλη την εμπειρία της. Αυτό που τόνιζε πάντα είναι ότι ένα κείμενο πρέπει να το αντιμετωπίζουμε με αγνότητα και αλήθεια. Αν είσαι αληθινή όλα τα συναισθήματα θα βγουν από μόνα τους. Θέλω να της πω ένα μεγάλο ευχαριστώ γιατί εκείνη με παρότρυνε να κάνω θέατρο και όλα αυτά τα χρόνια είναι δίπλα μου. Με πιστεύει και με στηρίζει σαν δικό της παιδί. Επίσης, θέλω να ευχαριστήσω και την κόρη της, Γιασεμή Κηλαηδόνη, που μας πρότεινε το έργο, ενώ θα μπορούσε να το κρατήσει για τον εαυτό της. Ήταν πολύ γενναιόδωρο αυτό που έκανε και αισθάνομαι τυχερή που συνεργάζομαι με τέτοιους ανθρώπους.
Στην παράσταση προσεγγίζετε πολύ στενά την άγνωστη. Υπήρξαν σημεία ταύτισης;

Βέβαια. Είναι ένα έργο τέχνης και απευθύνεται στον καθένα προσωπικά. Αγγίζει πολύ τις γυναίκες. Είναι ένα έργο βαθιά γυναικείο. Βρήκα αρκετά σημεία ταύτισης, που με έκαναν να σκεφτώ και να προσεγγίσω τελείως διαφορετικά μια κατάσταση που βιώνω, μια κατάσταση εντελώς προσωπική. Επηρεάστηκα αρκετά θετικά, θα έλεγα. Εκφραστικά αναλόγως σε κάτι που δεν τολμούσα να αντιμετωπίσω για χρόνια. Βρήκα λύτρωση, και για τον λόγο αυτόν ειλικρινά το μοιράζομαι μαζί σας.
 Τι είναι αυτό που σας γοητεύει σε μια ερμηνεία;

Η ερμηνεία ενός ρόλου είναι κάτι πολύ δυνατό. Ταξιδεύεις, διασκεδάζεις, ηρεμείς, γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος, αποκτάς γνώσεις. Είναι μια διαδικασία που έχει ζωντάνια και αμεσότητα. Η επικοινωνία του ηθοποιού με το κοινό κατά τη διάρκεια της παράστασης είναι για μένα κάτι μαγικό. Υπάρχει μαγεία και φαντασία, η μαγεία της δημιουργίας, η μαγεία πάνω στη σκηνή. Μπορώ να συγκινηθώ, να παθιαστώ. Το να μπορείς να ανακαλύψεις κάποιες εκφραστικότητές σου μέσα από έναν ρόλο, να ανακαλύπτεις τον εαυτό σου δουλεύοντας για το ρόλο, είναι πολύ σημαντικό.

 Είναι, όμως, μια πρόκληση και το καινούργιο. Συμφωνείτε; Τι σχέδια έχετε για το μέλλον;

Κάθε τι καινούργιο είναι πρόκληση. Κάθε φορά που μπαίνεις σε ένα άγνωστο πεδίο υπάρχει ένας φόβος. Νομίζω είναι φυσιολογικό. Είναι όμως μια ευκαιρία για ανανέωση, για προσωπική εξέλιξη, και μια ευκαιρία φυγής από την καθημερινότητα. Μέσα από τη διαδικασία αυτή μπορώ πάντα να αποκομίζω καινούργιες γνώσεις και εμπειρίες, όπως τώρα με το «Γράμμα μιας άγνωστης». Προς το παρόν δεν έχω προγραμματίσει κάτι καινούργιο. Θα συνεχίσουμε «Το γράμμα μιας άγνωστης» τον Οκτώβρη.

Αν μου προταθεί κάτι καινούργιο, καλώς να έρθει!

Στην ίδια Κατηγορία


Το Axiaplus, θεωρεί δικαίωμα του αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του προφίλ που διατηρεί στο Facebook. Εντούτοις, τονίζουμε ρητά πως δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο.

σχόλια