«Αμάραντα»

Η ομάδα Bijoux de kant συνθέτει ένα αφήγημα δημοτικής αύρας στο θέατρο Faust.

700

Γράφει η Αντιγόνη Κατσαδήμα

Στα «Αμάραντα» ένας θίασος ζώντων και νεκρών από φτωχοδιαβόλους μάς επαναφέρει στην απλή τέχνη των μπουλουκιών, όπου οι ηθοποιοί ζουν από τη μεταξύ τους σχέση δημιουργώντας. Το σήμερα είναι τόσο ζωηρό όπως ένα δημοτικό τραγούδι, όσο και νεκρό όπως η αύρα του με την πάροδο του χρόνου. Η ομάδα Bijoux de kant μάς γνωρίζει τον Μέμο, τον Στάμο, τη Μερόπη και τη νεκρή καλλιτέχνιδα Αντώνα.

PAN161216_5D4_6642

Τα κείμενα του Παύλου Μάτεσι και της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρούν να αποκαταστήσουν τα συντρίμμια, ενώ παρακολουθούμε το χρονικό μιας επικείμενης παράστασης τη στιγμή που ο ένας μπουλουκτζής, ο Στάμος, Αλέξανδρος Παπαϊωάννου, είναι νεκρός. Από την άλλη, ο συνάδελφος Μέμος –Αλέκος Συσσοβίτης– είναι πότε ο αποτυχημένος μπουλουκτζής και πότε αυτός που οδύρεται το παρόν του, καυτηριάζοντας την τύχη του. Τους συνδέει μια τρομοκρατημένη γυναίκα, η Μερόπη –Μαρία Πανουργιά–, που προκαλεί θόρυβο με τα τακούνια, τις ανασφάλειες και τη συμφεροντολογία της.

Η παράσταση δίνει την αφορμή να θυμηθούμε τη συλλογικότητα, όπως έχει αναπτυχθεί στην ιστορία των μπουλουκιών, εκφράζοντας και τα τρωτά σημεία της σε σχέση με την πολυδιάστατη ψυχοσύνθεση του  Έλληνα. Κοντά τους αλλά συγχρόνως και σε απόσταση η πολλάκις νεκρή καλλιτέχνις Αντώνα –Μπέττυ Βακαλίδου–, δημιουργεί έναν χαρακτήρα statement που φαίνεται και στην τελευταία πράξη του έργου, μέσα από το γυμνό. Ενώ απολαυστικός είναι ο Αλέκος Συσσοβίτης, που φάνηκε να το διασκεδάζει με τη βλάχικη προφορά και τα μαργαριτάρια του ελληνικού ταμπεραμέντου που πετά κατά τη διάρκεια του έργου. Στο σύνολό της, η σκηνοθεσία του Γιάννη Σκουρλέτη έφτιαξε ένα ωραίο κράμα ελληνικότητας, μια σύγχρονη παρωδία που ταιριάζει γάντι στο πατάρι του Φάουστ.

PAN161216_5D4_6754

 

Στην ίδια Κατηγορία


Το Axiaplus, θεωρεί δικαίωμα του αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του προφίλ που διατηρεί στο Facebook. Εντούτοις, τονίζουμε ρητά πως δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο.

σχόλια

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ