Αισχύλου: «Επτά επί Θήβας»

572

Οι «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου, η παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος  που ξεχώρισε και συγκίνησε κερδίζοντας  κοινό και κριτικούς, επανέρχεται στο αργολικό θέατρο, μετά τη μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία που σημείωσε το περσινό καλοκαίρι.

Η εξαιρετικά δυνατή πολιτική τραγωδία του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Λιθουανού Τσέζαρις Γκραουζίνις και σε μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα, θα αποτελέσει την εναρκτήρια παράσταση του φετινού Φεστιβάλ Επιδαύρου, στις 30 Ιουνίου και 1η Ιουλίου 2017.

Ο Γιάννης Στάνκογλου  ερμηνεύει τον ρόλο του Ετεοκλή, η Κλειώ Δανάη Οθωναίου την Αντιγόνη, η Ιώβη Φραγκάτου την Ισμήνη, ο Γιώργος Καύκας τον Άγγελο, ο Αλέξανδρος Τσακίρης  τον Κήρυκα, ο Γιώργος Παπανδρέου τον Πολυνείκη και  μαζί τους ένας 14μελής χορός ηθοποιών.

 

Λίγα λόγια για το έργο

Η σύγκρουση των δύο γιων του Οιδίποδα είναι το θέμα των «Επτά επί Θήβας». Μετά την αποκάλυψη των φρικτών πράξεών του, ο Οιδίποδας άφησε τον θρόνο στους δύο γιους του, τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη. Εκείνοι συμφώνησαν να κυβερνούν τη Θήβα εναλλάξ. Ωστόσο, όταν ήρθε η σειρά του Πολυνείκη να αναλάβει την εξουσία, ο Ετεοκλής δεν τήρησε την υπόσχεσή του. Αυτό προκάλεσε την οργή του Πολυνείκη, ο οποίος συμμάχησε με τον βασιλιά του Άργους Άδραστο και οργάνωσε εκστρατεία εναντίον της Θήβας. Επτά αρχηγοί από κάθε ένα από τα δύο αντίπαλα στρατεύματα παρατάχτηκαν εκατέρωθεν των επτά πυλών της πόλης. O Ετεοκλής και ο Πολυνείκης κατέληξαν να βρίσκονται ο ένας απέναντι στον άλλο στην έβδομη πύλη.

 

Ο Ετεοκλής είναι ο μοναχικός κεντρικός ήρωας της τραγωδίας. Η Θήβα βρίσκεται σε ασφυκτική κατάσταση πολιορκίας κι εκείνος προσπαθεί να οργανώσει την αντεπίθεση, σε μια μάχη καταδικασμένη να καταλήξει χωρίς πραγματικό νικητή.

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

Φαίνεται πως όλοι μας –όχι μόνο οι Έλληνες αλλά όλοι όσοι μένουμε στην Ευρώπη– ζούμε με την αίσθηση πως κάποιοι εξαιρετικά απειλητικοί εχθροί στέκονται έξω από τα εύθραυστα τείχη της συνηθισμένης, μίζερης αλλά βολικής –ακόμη–  ζωής μας.

 

Δεν γνωρίζουμε το όνομα του εχθρού – ο εχθρός έχει πολλά προσωπεία, πολλά ονόματα. Μερικές φορές μοιάζει πως ο χειρότερος εχθρός μας έχει το δικό μας πρόσωπο, το δικό μας όνομα.

 

Χρειαζόμαστε μια τραγωδία, προκειμένου να ανακαλύψουμε ξανά ότι είμαστε άνθρωποι και ότι μας ενώνει η κοινή ανθρώπινη μοίρα. Το σίδερο και το ατσάλι θα γίνουν σκόνη, εμείς θα παραμείνουμε.

 

Όλοι οι συντελεστές των Επτά επί Θήβας αντιμετωπίζουμε την εξής πρόκληση: προσπαθούμε να ερευνήσουμε πώς το κοινό μας ένστικτο επιβίωσης μπορεί να συμβαδίσει με την ανάγκη που έχουμε κληρονομήσει από τους προγόνους μας και είμαστε υποχρεωμένοι να περάσουμε στα παιδιά μας, την ανάγκη να παραμείνουμε άνθρωποι, παρά τον φόβο, την ανασφάλεια, την απελπισία.

Τσέζαρις Γκραουζίνις

 

 

Έγραψαν για την παράσταση

 

[…] «Ήταν μία ευρωπαϊκή ματιά στο αρχαιοελληνικό δράμα. Μου θύμισε παραστάσεις του Berliner Ensemble σύγχρονων Γερμανών, Πολωνών σκηνοθετών…» σχολίαζαν «υποψιασμένοι» θεατές των πρώτων κερκίδων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ, Βίκυ Χαρισοπούλου

 

[..] Νικητής; Απόλυτα. Το «Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος» που κατέβηκε στην Επίδαυρο με την τραγωδία του Αισχύλου, «Επτά επί Θήβας», μια καθόλου δημοφιλή τραγωδία.

ΕΘΝΟΣ, Αντιγόνη Καράλη

 

Οι «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου που έκανε ο Τσέζαρις Γκραουζίνις με το ΚΘΒΕ επιβεβαιώνει ότι η αρχαία ελληνική τραγωδία τον αφορά: μία εξαιρετική παράσταση με συ-γκλο-νι-στι-κές στιγμές -η, έμπνευσής του, σκηνή της σύγκρουσης Ετεοκλή-Πολυνείκη ανεπανάληπτη.

totetartokoudouni.blogspot.gr, Γιώργος Σαρηγιάννης

 

Εξαιρετικές στιγμές η πάλη μεταξύ των δύο αδελφών, του Ετεοκλή και του Πολυνείκη, που πολεμούν έχοντας στα χέρια αντί για σπαθιά μουσικά πιατίνια, αλλά και ο θάνατος και των δύο στο τέλος, που τους βρίσκει αγκαλιασμένους, ίσως σε μία προσπάθεια να εξορκιστεί από σκηνοθετικής πλευράς το εμφυλιακό πνεύμα, μάλιστα σε μία εποχή που η Ελλάδα ζει στον παλμό διαιρετικών φαινομένων.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Κυριακή Τσολάκη

 

Μια ποιητική μονομαχία έκλεψε την παράσταση

Στην καλύτερη μέχρι τώρα στιγμή των φετινών Επιδαυρίων ο Τσεζάρις Γκραουζίνις έθεσε αντιμέτωπους τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη, που ο Αισχύλος δεν θέλησε ποτέ να συναντηθούν επί σκηνής.

TA NEA, Μαρία Αδαμοπούλου

 

 

Και οι επτά ήσαν υπέροχοι

Ενθουσίασε η παράσταση του Τσέζαρις Γκραουζίνις «Επτά επί Θήβας» στο αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

 tovima.gr, Γιάννης Ζουμπουλάκης

 

 

Ο ποιητικός θανάσιμος εναγκαλισμός των Γιάννη Στάνκογλου – Χρίστου Στυλιανού

… Η συγκίνηση και η αυθόρμητη αποθέωση από το κοινό

[…] Και εκείνο που σίγουρα δεν θα ξεχάσει είναι το θερμότατο χειροκρότημα που του χάρισε τους χάρισε – το κοινό, έστω και λιγότερο από άλλες αστραφτερές και πολυδιαφημισμένες παραστάσεις, όρθιο. Ναι, όρθιο. […]

ΤΑ ΝΕΑ, Παύλος  Αγιαννίδης

 

“Ούτε η «επίκληση στους θεούς» δεν θα χάριζε αυτό το δώρο της φύσης στον σκηνοθέτη της αισχύλειας τραγωδίας Τζέζαρις Γκραουζίνις […] Καινοτόμος πρόταση με ξεχωριστές ερμηνείες πάνω σε ένα κείμενο, υπό τη φρέσκια μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα.”

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Γιώτα Μυρτσιώτη

 

Η παράσταση που έφτιαξε για το ΚΘΒΕ ο πολύτιμος Τσέζαρις Γκραουζίνις έχει πολλά ατού: «φώτισε» με συνέπεια το δυνατό έργο του Αισχύλου και τον ακριβό του λόγο -στην έξοχη μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα-κινώντας τους ηθοποιούς του σε ένα εξαιρετικά λιτό σκηνικό [Κέννυ ΜακΛέλλαν] με τρεις σκάλες και ένα σκαμπό, υπό των ήχο των μουσικών εξαίσιων του Δημήτρη Θεοχάρη.

enikos.gr, Βασίλης Μπουζιώτης

 

 

 

«ΕΠΤΑ ΕΠΙ ΘΗΒΑΣ»

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας

Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις

Σκηνικά – Κουστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν

Μουσική: Δημήτρης Θεοχάρης

Χορογραφία – Κίνηση: Έντι Λάμε

Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος

Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Μπάρλας

Βοηθός σκηνοθέτη: Αθηνά Σαμαρτζίδου

Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Μαρία Μυλωνά

Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου

 

ΔΙΑΝΟΜΗ: Γιάννης Στάνκογλου (Ετεοκλής), Γιώργος Καύκας (Άγγελος), Αλέξανδρος Τσακίρης (Κήρυξ), Κλειώ – Δανάη Οθωναίου (Αντιγόνη), Ιώβη Φραγκάτου (Ισμήνη), Γιώργος Παπανδρέου (Πολυνείκης).

ΧΟΡΟΣ: Λουκία Βασιλείου, Μομώ Βλάχου, Δημήτρης Δρόσος, Ελένη Θυμιοπούλου, Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Χρήστος Μαστρογιαννίδης, Βασίλης Παπαγεωργίου, Σταυριάννα Παπαδάκη, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Αλεξία Σαπρανίδου, Πολυξένη Σπυροπούλου, Γιώργος Σφυρίδης, Ευανθία Σωφρονίδου, Κωνσταντίνος Χατζησάββας.

 

«ΕΠΤΑ ΕΠΙ ΘΗΒΑΣ»

Επίδαυρος, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (Φεστιβάλ Αθηνών –Επιδαύρου)

Παρασκευή 30 Ιουνίου και Σάββατο 1 Ιουλίου, στις 21:00

 

Σημεία Προπώλησης:

Εκδοτήρια Ελληνικού Φεστιβάλ Τ. 210 32 72 000 (Δευτέρα-Κυριακή) 9:00 – 21:00, www.greekfestival.gr

 

Κεντρικά Εκδοτήρια Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου) Δευτέρα – Παρασκευή: 09:00 – 16:00, Σάββατο: 10:00 – 15:00

 

Ωδείο Ηρώδου Αττικού (Καθημερινά: 9:00 – 14:00 & 18:00 – 21:00)

 

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου(Δευτέρα-Πέμπτη:9:00-19:00,Παρασκευή-Σάββατο:9:00-21.00)

Σε ημέρες παραστάσεων, μία ώρα πριν από την προβλεπόμενη έναρξή τους, τα Εκδοτήρια των συγκεκριμένων θεάτρων εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας

 

RELOAD & Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης

 

 

ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ: 45€

Α ΖΩΝΗ: 40€

Β ΖΩΝΗ: 20€

Β ΖΩΝΗ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ*: 13€

ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ: 8€

ΑΜΕΑ/ΑΝΕΡΓΟI: 5 € (ΣΤΟ ΆΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ)

 

*Ισχύει και για τους κατόχους της Ευρωπαϊκής κάρτας Νέων.

 

 

ΜΟΝΙΜΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ

ΕΡΤ, ΕΡΤ3, EΡΤ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ, ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ,

ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, 102 FM, 9,58 FM, TV 100, FM100

 

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ALPHA, ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 94,5, ΕΡΩΤΙΚΟΣ 9,48, THESSNEWS,

Στο κόκκινο, Rock 1055, vfm, E-radio, Focus, Amagi, ΔΙΕΣΗ 101,3,

ΑΘΗΝΑ 9,84,  ATHENS DEE JAY 95,2, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, THESSΝΕΟ, MAKTHES.GR,  Aυγή, Τύπος Θεσσαλονίκης, typosthes.gr, thessalonikicityguide, In2 Life, culturenow, monopoli, rejected, Kabusiness, Citylife24, ΕΞΩΣΤΗΣ, Φιλμ Νουάρ, Αυλαία, infokids, Art and Life, Lavart, enallaxnews

 

ΧΟΡΗΓΟΣ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

ELLINAIR

 

Με την υποστήριξη

INTERLIFE – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, ΕΛΤΑ, CAFÉ THEATRO,

ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ 104,9, ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ

 

Στην ίδια Κατηγορία


Το Axiaplus, θεωρεί δικαίωμα του αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του προφίλ που διατηρεί στο Facebook. Εντούτοις, τονίζουμε ρητά πως δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά και μόνο τον ίδιο.

σχόλια

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ